Wydanie: PRESS 10/2014

Warsztat Socjal Ninji

Jak być dobrym moderatorem w mediach społecznościowych i poradzić sobie w każdej sytuacji

W tym fachu dobrze jest zacząć od pytań. Zanim social ninja zacznie buszować na profilu marki w mediach społecznościowych, musi poznać ją samą, jej target i cel obecności w social mediach. To pozwoli dopasować kanał i komunikację do odbiorców.

– Część marek jest na Facebooku siłą rozpędu, tylko dlatego że konkurencja też tam jest. Nieobecność stawia więc firmę automatycznie na gorszej pozycji pod kątem wizerunkowym – mówi Łukasz Chomyn, head of social media w agencji DWL. Jego zdaniem akurat to nie jest dobry powód wejścia w social media. Bywa, że media społecznościowe są traktowane jak miejsce, w którym można zgłaszać wszelkie usterki, skargi i zażalenia na firmę czy jej pracowników.

– Niektóre marki są obecne w social mediach po to, by pomóc ludziom rozwiązywać problemy albo wywołać ich uśmiech. A każda powinna po prostu realizować swoje cele – mówi z kolei Mariusz Pełechaty, head of social media w Lemon Sky JWT. Bywa też, że zadaniem social ninji jest zwiększenie sprzedaży produktu danej marki. Lecz niezależnie od tego, jaki jest powód i cel wejścia marki w social media, trzeba je znać, by dobrze dobrać odpowiednie medium (Twitter, Facebook, Google+, Nk.pl itp.) i obsługiwać jej profil.

– Zaczynamy od dowiedzenia się, na czym klientowi zależy; od omówienia wszystkich elementów strategicznych marki – tłumaczy Monika Czaplicka, CEO w agencji interaktywnej Wobuzz.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.