Wydanie: PRESS 10/2014

Macho mobilny

Adresowane do mężczyzn media muszą docierać dziś do nich ze swoimi treściami różnymi kanałami – ekran czy papier już nie wystarczą

W najbliższych miesiącach A+E Networks Poland, nadawca kanałów CI Polsat i adresowanego do mężczyzn History, zamierza wprowadzić na polski rynek kolejną stację skierowaną do męskiej części widowni: H2. – W ostatnich latach History przeszedł ewolucję i stał się stacją rozrywkową, dlatego kanał H2 uzupełni naszą programową ofertę o przekrój tematów związanych z historią, na przykład militaria, starożytność, historię współczesną, a także programy dotyczące rozwoju nauki i nowoczesnych technologii – informuje Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks Poland.

– History z powodzeniem udaje się rozszerzać wąską niszę, jaką jest tematyka historyczna. W przypadku H2 może być podobnie – uważa Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w Atmedia. Obie stacje są przykładem na to, że trafiona w zainteresowania panów oferta pozwala rozbudowywać tę część widowni telewizyjnej.

Co pokazują też przykłady innych nadawców. Jesienią ub.r. o męską część widowni postanowił zawalczyć nowym kanałem Discovery Turbo Xtra koncern Discovery Networks. W styczniu br. zadebiutował kanał Motowizja tworzony przez Krzysztofa Mikulskiego (przed laty wprowadzał do Polski Vivę), a we wrześniu firma producencka Michał Winnicki Entertainment uruchomiła swój kanał dla mężczyzn Adventure HD. Tak więc na rynku tych stacji robi się coraz ciaśniej, a obecni już na nim gracze jeszcze bardziej muszą inwestować w ramówkę – np. TVN Turbo od jesieni nadaje aż dziesięć nowych lokalnych produkcji. To, że mężczyźni oglądają telewizję dziennie średnio ponad pół godziny krócej niż kobiety (3 godziny 57 minut), powoduje jednak, że kanały dla nich przeznaczone muszą budować ofertę szczególnie precyzyjnie, bo widz męski wie, czego chce. W dodatku trzeba być tam, gdzie i on – a więc i w Internecie, i w mobilach, i na portalach społecznościowych.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.