Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 12/2012

Subiektywnie o blogu

Bycie jednocześnie dziennikarzem ekonomicznym renomowanej gazety i blogerem ma dobre strony

Jak upichcić dobrego bloga o gospodarce”? – zapytała redakcja „Press”, czym wprowadziła mnie w nie lada zakłopotanie. Cóż, słabo się czuję w roli autorytetu w sferze blogowania. Nigdy nie byłem dziennikarzem gadżeciarzem. Nie lubię ekranów dotykowych, nie grzeją mnie tablety, gazety czytam głównie na papierze, nie przemawia do mnie Facebook ani Twitter. Blogów w zasadzie nie czytuję, bo nie mam kiedy. Piszę za to najpopularniejszego podobno w Polsce bloga finansowego. Jak to się stało, że ludzie go lubią? Dobre pytanie, choć wcale nie jestem pewien, czy znam odpowiedź.

Pomysł na pisanie bloga „Subiektywnie o finansach” wziął się z nadmiaru tematów. Przez kilka lat współredagowałem w „Gazecie” ukazujący się w czwartki dodatek o finansach osobistych. Rzecz nazywała się „Gazeta Pieniądze” i nieskromnie powiem, że była najlepszym tego typu przedsięwzięciem w polskiej prasie. W 2008 roku kryzys finansowy złożył „Gazetę Pieniądze” do trumny, ale czytelnicy tego dodatku nie rozpłynęli się w powietrzu. Nadal pisali, poszukując obiektywnej porady, co zrobić ze swoimi pieniędzmi, szukali wsparcia w rozwiązywaniu konfliktów z bankiem albo pomocy przy restrukturyzacji domowego budżetu. Tylko niewielka część tych tematów mieściła się w papierowej „Wyborczej”, a konsumencka część serwisu Wyborcza.biz nie zawierała w sobie formuły stałego felietonu o finansach osobistych. Gryzło mnie, że tyle ciekawych tematów przecieka mi przez palce.

Zimą 2009 roku powstał pomysł na bloga. Przez kilka tygodni pisałem na sucho, żeby się przekonać, czy w ogóle dam radę. Problemem były nie tylko moce przerobowe. Blogowanie to jednak trochę inna pisanina niż teksty gazetowe, które z natury muszą być chłodne, wyważone, oparte na kilku źródłach, bezstronne (może z wyjątkiem komentarzy). Za to blog musi być dowcipny, osobisty, emocjonalny. Lekkie, kolorowe i pozbawione moralizatorstwa pisanie o ekonomii to rzecz niełatwa, zwłaszcza jeśli pisze się głównie po pracy, w weekendy i nocami. W takim właśnie trybie powstaje ten blog.

Maciej Samcik „Gazeta Wyborcza”

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.