Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2011

Błąd w słusznej sprawie

Nienagannie ubrany: niebieski sweter, koszula, krawat. Choć, jak twierdzi, po gmachu TVP przy Woronicza chodził w bluzie z kapturem. Przekonujący. Zapewnia, że już od początku liceum telewizja była jego pasją. – Dlatego ukończyłem dziennikarstwo w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, a potem zrobiłem magisterkę na wydziale politologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego – opowiada. Szczególnie zafascynowany był wykładami prof. Beaty Ociepki. Wyjmuje jej książkę „Dla kogo telewizja?”. Niektóre strony opatrzył uwagami na marginesach.
Opowiadając o prowokacji w TVP, której zazdrościło mu wielu dziennikarzy, Miter jest precyzyjny. Często zagląda do kalendarza, podaje daty i godziny różnych zdarzeń. – W sierpniu ubiegłego roku ówczesny nowy prezes TVP Włodzimierz Ławniczak zapewniał, że telewizja nie będzie ulegała żadnym naciskom politycznym – opowiada. – Parę miesięcy się jej przyglądałem i uznałem, że to Włodzimierz Czarzasty pociąga za sznurki. Dlatego w listopadzie postanowiłem przeprowadzić dziennikarską prowokację, czy powiedzmy raczej: obywatelską inicjatywę, która by to sprawdziła.
10 marca Marian Kubalica, były dyrektor biura zarządu TVP, oraz Andrzej Jeziorek, szef Agencji Produkcji Telewizyjnej, złożyli do prokuratury doniesienie na Mitera o przestępstwie. To samo rozważają TVP oraz Kancelaria Prezydenta. 11 marca Miter wysłał do Polskiej Agencji Prasowej oświadczenie, w którym podkreśla, że jego intencją było pokazanie upolitycznienia TVP i prosi, aby nie nazywać go oszustem: „Niech moje działanie oceni prokuratura” - pisze.
Prokuratura już oceniała działania Pawła Mitera – wtedy skończyło się aktem oskarżenia. Marian Kubalica mówił w „Rzeczpospolitej”, że sąd skazał Mitera za próbę wyłudzenia pieniędzy - To nieprawda – zaprzeczał w rozmowie ze mną 25-latek. - Sąd ukarał mnie tylko grzywną w wysokości ponad tysiąca złotych i tylko za osłanianie pewnej bliskiej mi osoby. To drażliwa sprawa, ze względu na tę osobę nie chciałbym o tym rozmawiać – uciął indagację. Tylko o grzywnie mówił też dziennikarce „Rz” oraz w programie „Dzień Dobry TVN”.
Na wszelki wypadek sprawdzam. Wyrok z 19 lipca ub.r. mówi wyraźnie: rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na dwa lata, grzywna 30 stawek po 50 zł plus koszty sądowe 480 zł. W wyroku nie ma mowy o osłanianiu innej osoby. Sięgam do aktu oskarżenia. Wynika z niego, że Miter zastosował ten sam manewr, co z Jackiem Michałowskim. W e-mailu podszył się pod prezesa i wiceprezesa jednej z wrocławskich firm. Niby z ich skrzynki wysłał osobie odpowiedzialnej za finanse polecenie służbowe przelania 125 632 zł za rzekomo kupionego przez tę firmę mercedesa. Przelew miał nastąpić na konto dopiero co zarejestrowanej przez Mitera wypożyczalni samochodów Mitrocars.
 

Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.