Wydanie: PRESS 08/2007

Cień konsumenta

Badanie etnograficzne jest niezbędne, gdy firma chce wejść w nową kategorię, a nie wie, jak klienci używają danych produktów

Na osiedlach domów jednorodzinnych słabo sprzedawały się kostki do toalet. Producent zachodził w głowę dlaczego. Pomogły badania wykorzystujące techniki etnograficzne. Do domów jednorodzinnych pojechali badacze, którzy spędzili trochę czasu z domownikami, bacznie ich obserwując. – Badania w terenie wykazały, że ludzie traktują kostkę jako odświeżacz powietrza. Nie odczytywali jej funkcji higienicznej, na przykład sposobu na walkę z bakteriami i brudem. Dlatego ci, którzy mieli okna w toalecie, nie kupowali jej, tylko wietrzyli pomieszczenie – opowiada Izabela Rudak, qualitative research director w instytucie Research International Pentor. Po wynikach badań producent zmienił komunikację reklamową: pokazał obie funkcje kostki toaletowej. – Tradycyjne badanie w fokusowni nie dałoby odpowiedzi. Niezręcznie jest rozmawiać z ludźmi o tym, co robią w toalecie. Na pewno nie wyjawią, że otwierają okno, aby ją wywietrzyć – zauważa Rudak.

Małgorzata Zgutka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.