Wydanie: PRESS 01-02/2018

Dziennikarze na facebooku

Profile dziennikarzy pokazują, że serwis społecznościowy stał się ulubionym miejscem wyrażania opinii, pisania polemik i analiz

Pytania o wpisy „z portalu randkowego” padają na każdym spotkaniu autorskim Bartosza Żurawieckiego, krytyka filmowego, dziennikarza i pisarza. Zawsze go to dziwi. – Publikuję regularnie w miesięczniku „Kino”, piszę bloga na stronie Alekinoplus.pl. Wydałem kilka książek. „Randkowe” wpisy na Facebooku traktowałem tylko jako dowcipny przerywnik – wyjaśnia Żurawiecki.

Dziennikarz kilka lat temu wymyślił, że będzie co pewien czas wrzucał na swój facebookowy profil zabawne cytaty z portali randkowych. Każdy uzupełnia krótkim komentarzem i powstają z tego miniopowieści. – Niektórzy znają mnie tylko z tych krótkich facebookowych form. Dopiero potem dochodzi do nich, że coś tam jeszcze w życiu napisałem – stwierdza Żurawiecki.

Już pobieżne przejrzenie facebookowych profili dziennikarzy uświadamia, że ten serwis społecznościowy stał się dla wielu z nich ulubionym miejscem do wyrażania opinii, zamieszczania polemik czy analiz. A ponieważ ich wpisy są ogólnodostępne, zaś nazwiska niekiedy bardzo znane, na Facebooku ich marka zyskuje jeszcze bardziej.

Bywa, że mają tam więcej odbiorców niż w mediach, w których pracują.

Maciej Kucharski

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo