Wydanie: PRESS 01-02/2018

Wykreowany na autentyk

Wojciech Cejrowski to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskich mediach. Budował ją z żelazną konsekwencją

Na Warszawskich Targach Książki stał przy stoisku swojego Sklepu Kolonialnego, koło półek uginających się pod jego książkami. Jak zwykle w kolorowej koszuli z krótkim rękawem.

„Pan reprezentuje wroga, czyli Niemcy” – wypalił do korespondenta niemieckiej telewizji ARD, gdy ten podszedł do niego z kamerą. Pracujący dla ARD Jan Bodakowski wziął tę reakcję Wojciecha Cejrowskiego za żart i szczerze się uśmiechnął. Sam też usłyszał śmiech, ale szyderczy.

„Niemcy, proszę pana, no Niemcy. Pierwsze skojarzenie: Auschwitz, Birkenau” – perorował Cejrowski, układając ręce w swastykę.

Patriota, który wreszcie powiedział Niemcom to, co już dawno powinni wiedzieć – chwaliły Cejrowskiego media prawicowe, gdy nagranie trafiło do sieci.

Cztery miesiące później o tym samym wywiadzie dla ARD znów zrobiło się głośno, gdy w sieci pojawił się inny jego urywek, w którym Cejrowski zaproponował: „Szczecin trzeba oddać z powrotem Niemcom, bo Szczecin nie jest polskim miastem”. „Jak się pan przespaceruje po cmentarzu w Szczecinie, tam są same niemieckie groby” – uzasadniał.

Zachwytów już nie było. „Teraz Cejro bredzi o niemieckim Szczecinie. Zdziwieni?” – pisze na Twitterze Piotr Semka.

„W maju byłem patriotą, teraz jestem antypolski?” – dziwi się Cejrowski na Facebooku.

Karolina Korwin Piotrowska: – On mówi takie rzeczy, bo wie, że będą cytowane. Jest najlepszym przykładem na stosowanie zasady: nieważne, jak o tobie mówią, ważne, żeby nie przekręcali nazwiska.

Mariusz Kowalczyk

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo