Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Wydanie: PRESS 03/2017

Kreska reportażu

Komiks reporterski to poszerzenie gatunku reportażu. Na Zachodzie coraz popularniejsze, w Polsce dopiero zaczyna się przebijać.

Marcin „Flint” Węcławek i Marcin Podolec nie byli pierwszymi, którzy zwrócili się do Pawła „Pablopavo” Sołtysa z pomysłem opublikowania dłuższej rozmowy w formie książki. Ale to oni mieli ciekawy pomysł. – Odrzuciłem wcześniej kilka propozycji czegoś, co by się nazywało wywiadem rzeką. Tu zaciekawiła mnie forma: że można to przedstawić w postaci graficznej – mówi Pablopavo.

Bo „Dym”, który ukazał się nakładem Kultury Gniewu na początku ub.r., jest komiksem lub – jak promuje go wydawca – wywiadem graficznym. Czyli historię życia wokalisty od wczesnej młodości po czasy obecne, którą opowiada, wzbogacono rysunkami Warszawy lat 90., rysunkami z koncertów i ilustracjami tekstów jego piosenek. W ten sposób dziennikarska forma wywiadu została podporządkowana komiksowi.

– Na świecie, głównie na rynku frankofońskim, formy dziennikarskie w komiksie są popularne od ładnych paru lat – zauważa Szymon Holcman z wydawnictwa Kultura Gniewu.

Jakub Mejer

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. . Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo