Wydanie: PRESS 05/2014

Czujnik potrzeb

Oparte na czujnikach zbliżeniowych systemy nawigacji wewnątrz obiektów umożliwią precyzyjne dostosowanie oferty do klienta. Bluetooth Low Energy (4.0) wchodzi do marketingu sklepów

Wchodzisz do ulubionego sklepu z galanterią damską, gdy smartfon w twojej kieszeni zaczyna sygalizować kolejnego SMS-a. To od personelu: wita cię po imieniu, przypominając, że kolczyki z twojej listy życzeń są na drugim piętrze w dziale Złoto i srebro. Idąc ku ruchomym schodom, przystajesz przy regale z torebkami. Tydzień temu wypatrzyłaś tu jedną taką... – ekran twojego smartfona rozświetla naraz multimedialny opis upatrzonego produktu. Obsługa sklepu obserwuje cię na swoim ekranie – wie, gdzie jesteś, na co patrzysz i jak długo się wahasz. Wie, że towar ci się podoba, więc wysyła kolejną wiadomość: „Przy zakupie 10 proc. zniżki”.

Poprzestajesz jednak na kolczykach. Chwilę po tym, jak opuszczasz sklep, twój smartfon znowu brzęczy: dziękują ci za zakup i sugerują, że kupione kolczyki będą świetnie współgrać z apaszkami od cenionego przez ciebie projektanta mody, których dostawa za dwa dni właśnie została potwierdzona.

Science fiction? Absolutnie – w ten sposób już wkrótce ma działać kanadyjska sieć sklepów LXR & Co. Umieszczone w sklepach czujniki będą monitorować zachowania konsumentów, a jeśli ci wyrażą zgodę – na bieżąco komunikować się z ich smartfonami. Beacony (ang. beacon – latarnia), czyli bezprzewodowe energooszczędne czujniki zbliżeniowe, mają być wielką przyszłością marketingu.

Piotr Ślusarski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.