Wydanie: PRESS 05/2014

Amatorzy aktywności

Im częściej media mówią o sporcie amatorskim, tym bardziej staje się on atrakcyjny dla komercyjnych firm i marek

Szok poznawczy. W »Sporcie« po »Wiadomościach« w TVP mówili o maratonach. Niewiarygodne!” – taki wpis wrzuciła na Facebooka 6 kwietnia br. Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka Platformy Mediowej Point Group SA i blogerka pisząca o bieganiu m.in. na Wprost.pl. Pojawienie się tematu masowych imprez dla biegaczy obok relacji z rozgrywek zawodowców nie powinno jednak dziwić, skoro te pierwsze są coraz popularniejsze. W Orlen Warsaw Marathon, który miał miejsce 12 i 13 kwietnia br., wzięło udział ponad 30 tys. biegaczy. Dwa tygodnie wcześniej (30 marca br.) w 9. PZU Półmaratonie Warszawskim uczestniczyło ponad 11 tys. amatorów biegania.

Pomost między marką i klientem

Dla firm i marek komercyjnych, które organizują lub sponsorują amatorskie imprezy sportowe, taki materiał w programie oglądanym przez miliony widzów to potwierdzenie, że ich strategia promocyjna jest skuteczna. Materiału by jednak nie było, gdyby nie frekwencyjne rekordy: w ub.r. w dziesięciu największych amatorskich biegach udział wzięło prawie 74 tys. biegaczy. Samych biegów maratońskich zorganizowano aż 69, co daje Polsce 15. miejsce na świecie. Z drugiej strony nie byłoby to możliwe bez pieniędzy firm przeznaczanych na organizację imprez i ich promowanie.

Jak zauważa Krzysztof Kropielnicki, sponsorship research manager w agencji Sportcal, polskie firmy zaczynają rozumieć to, że sponsoring nie musi się sprowadzać do zaangażowania w dyscypliny i wydarzenia generujące wysokie wskaźniki ekspozycji w mediach. – Zawody gromadzące sportowców amatorów to dla firm doskonała okazja, by być bliżej swoich potencjalnych klientów w ważnym dla nich dniu, wzbogacić ich doświadczenie związane z udziałem w imprezie i zmienić postrzeganie własnej marki. Zasięg nie jest tu tak istotny, jak zbudowanie pomostu pomiędzy marką a obecnym lub przyszłym konsumentem, ukazanie atrybutów swojego produktu czy pozycjonowanie się jako firma promująca zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną – wymienia zalety takiego zaangażowania się firm i marek Kropielnicki.

Piotr Zieliński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.