Dentsu prognozuje, że globalne wydatki na reklamę w 2026 roku przekroczą 1 bilion dol.
W Polsce przewidywany jest wzrost wydatków reklamowych o 9,8 proc. (fot. materiały prasowe)
Global Ad Spend Forecasts – prognozy grupy Dentsu dotyczące globalnych wydatków reklamowych na 2026 rok przewidują wzrost o 5,1 proc. Światowy poziom inwestycji reklamowych po raz pierwszy w historii przekroczy 1 bilion dol.
W Polsce przewidywany jest wzrost wydatków reklamowych o 9,8 proc., największy wzrost inwestycji reklamowych odnotuje digital (15 proc.). W 2026 roku wartość rynku reklamowego w Polsce osiągnie 17,2 mld zł.
Wydatki na reklamę w prasie nadal spadają
Według analizy Dentsu wzrost wydatków na kanały wideo nadal będzie dominował w media miksie, co jest ściśle związane z rosnącą popularnością usług streamingowych oraz mediów społecznościowych – ten segment odpowiada już za 15 proc. udziału w wydatkach reklamowych. Paid search pozostaje kanałem o najwyższym udziale w wydatkach – 31 proc. W przyszłości jednak tempo jego wzrostu spadnie ze względu na rosnącą konkurencję ze strony czatów AI.
Czytaj też: K+Group otrzymała Tytanowy Spinacz. 23. edycja konkursu Złote Spinacze
Wydatki na reklamę w prasie nadal spadają, podobnie jak popularność tego kanału. Większość wydawców przenosi się do kanałów online, szczególnie mediów społecznościowych. Za wzrost segmentu OOH odpowiada głównie jego forma cyfrowa. 35 proc. wydatków na OOH w 2025 roku dotyczyło DOOH, a do 2028 roku kanał ten zwiększy swój udział do 43 proc. Rozwój jest związany z retail mediami – większość ekranów znajduje się w centrach handlowych lub sklepach osiedlowych.
Wydatki na reklamę w kinach rosną w stabilnym tempie i przekroczyły już poziom sprzed pandemii. Konsumpcja kanałów audio pozostaje stabilna, przy znacznym wzroście popularności podcastów (z 46 proc. do 59 proc. w ciągu roku).
Na świecie wydatki na reklamę cyfrową mają wzrosnąć o 6,7 proc. w 2026 roku, co będzie stanowić 68. proc. całkowitych inwestycji. Retail media pozostaną najszybciej rosnącym kanałem cyfrowym (wzrost o 14,1 proc.), następnie wideo online z wynikiem 11 proc. oraz media społecznościowe ze wzrostem 11,4 proc. Oczekuje się, że reklama programatyczna będzie odpowiadać za ponad cztery piąte inwestycji cyfrowych. Tradycyjne kanały również będą rosnąć umiarkowanie: telewizja o 2,4 proc., OOH o 4,1 proc., a kino o 2,2 proc. Wydatki na druk mają natomiast spaść o 3,0 proc. w 2026 roku.
Czytaj też: Bez zmian w strukturach agencji mediowych po integracji OMG i IPG Mediabrands
(KAP, 14.12.2025)










