W KRS zarejestrowanych jest 60 tys. agencji reklamowych. Lekkie spowolnienie
Na polskim rynku pod kodem PKD 73.11 zarejestrowanych jest 60 tys. agencji reklamowych (fot. materiały prasowe)
W ciągu 15 lat liczba agencji reklamowych na polskim rynku podwoiła się, rosła średnio w każdym roku o ok. 5 proc. Wyraźne przyspieszenie nastąpiło w 2016 roku, obecnie widoczne jest lekkie spowolnienie.
Dane pochodzą z analizy Krajowego Rejestru Sądowego, przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet na zlecenie By The People Group, marketingowego powerhouse.
Czytaj też: IMM uruchomił badanie siły medialnej marek – IMMrank
Pod kodem PKD 73.11 zarejestrowanych jest w KRS ponad 60 tys. firm. Nieco ponad 191 tys. podmiotów ma ten kod PKD wpisany jako pomocniczy.
W dobrej sytuacji finansowej znajduje się 60 proc. analizowanych podmiotów z branży agencji reklamowych, a w złej 40 proc., co nie odbiega od średniej dla wszystkich firm zarejestrowanych w Polsce.
Jak pokazują dane z KRS, rynek reklamowy w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny, co wymusza na firmach szukanie przewag wychodzących poza standardową ofertę.
"Obserwowane spowolnienie tempa rozwoju branży może świadczyć o tym, że rynek wchodzi w etap weryfikacji i konsolidacji. Przyszłość będzie należeć do tych, którzy potrafią połączyć innowacje technologiczne z ekspercką wiedzą i talentami prawdziwych ludzi" – komentuje Anna Ślosorz, CCO Enyo i co-founder By The People Group.
Ocena kondycji finansowej branży odbywała się na podstawie danych finansowych z lat 2022-2024. W przypadku spółek prawa handlowego za podstawę do oceny brano bilans i rachunek wyników. W przypadku podmiotów nieprowadzących pełnej księgowości oparto się na danych o przychodach, kosztach i wyniku finansowym podmiotu zadeklarowanych przez właścicieli firm.
Czytaj też: "Stalking Stop!" – nowa kampania społeczna HBO Max i Fundacji Itaka
(AMS, 01.12.2025)










