"1670" najbardziej angażującym polskim serialem w mediach społecznościowych
Drugi sezon "1670" w ciągu trzech dni zebrał 778,6 tys. interakcji (screen: YouTube/Netflix Polska)
Premiera drugiego sezonu serialu komediowego Netflixa "1670" w ciągu trzech dni od debiutu wygenerowała większe zaangażowanie w mediach społecznościowych niż łącznie dziewięć kolejnych polskich seriali z TOP 10, które miały premierę w 2025 roku – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
IMM stworzył zestawienie popularności polskich seriali oparte nie na liczbie widzów, lecz na aktywności w mediach społecznościowych.
"1670" wyraźnie wybił się ponad konkurencję
"Dzięki temu możliwe jest uchwycenie oddziaływania premier i reakcji internautów w czasie rzeczywistym. Na tym tle premierowy drugi sezon »1670« wyraźnie wybił się ponad konkurencję, generując rekordowe zaangażowanie internautów" – informuje Instytut.
Czytaj też: Marki do maksimum wykorzystują popularność serialu Netflixa "1670"
Analizę przeprowadzono na podstawie zaangażowania (reakcje, komentarze, udostępnienia) odbiorców w mediach społecznościowych w dniu premiery serialu oraz dwóch następujących po nim dobach.
Drugi sezon "1670" zebrał w tym czasie 778,6 tys. interakcji. "»1670« potwierdził swoją pozycję jednego z najważniejszych polskich seriali komediowych ostatnich lat. Skala zaangażowania w pierwszych dniach po premierze nowego sezonu jest bezprecedensowa" – komentuje Tomasz Lubiniecki, kierownik działu raportów medialnych IMM.
TikTok głównym miejscem rozmów o premierach seriali
Na drugim miejscu zestawienia znalazła się "Rodzinka.pl", która po pięciu latach przerwy wróciła do TVP 2 z 17. sezonem (205,2 tys. interakcji). Trzecia była "Aniela", produkcja Netflixa (113 tys. interakcji).
Czytaj też: TVN w paśmie "MasterChefa" przegrywa z Polsatem i TVP 1 – zarówno w 4+, jak i w 20-54
Na kolejnych pozycjach znalazły się seriale:
- "Kibic" (34,8 tys. interakcji; Netflix),
- "Tylko jedno spojrzenie" (34,6 tys.; Netflix),
- "Pati" (30,2 tys.; HBO Max),
- "Langer" (28,2 tys.; SkyShowtime),
- "Edukacja XD" (19,9 tys.; Canal+),
- "Scheda" (18,4 tys.; HBO Max),
- a pierwszą dziesiątkę zamyka "Projekt UFO" (16,3 tys.; Netflix).
IMM stworzył zestawienie popularności polskich seriali oparte nie na liczbie widzów, lecz na aktywności w social mediach (fot. materiały prasowe)
Analiza IMM pokazuje, że TikTok jest dziś głównym miejscem rozmów o premierach seriali – 58 proc. całego zaangażowania dotyczącego 10 najpopularniejszych seriali w 2025 roku pochodzi właśnie z tej platformy. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (20 proc.), a na trzecim Facebook (12 proc.).
Czytaj też: Wyniki oglądalności "Awantury o kasę" w Polsacie. Premiery w soboty i niedziele
(KOZ, 27.09.2025)










