Firma farmaceutyczna Oleofarm ponownie reklamuje się w Republice
Oleofarm przestał się reklamować w Republice po oświadczeniu Jerzego Owsiaka. Teraz spoty firmy wróciły do tej stacji (fot. Jakub Kaczmarczyk/PAP)
Firma Oleofarm, jeden z największych reklamodawców w branży farmaceutycznej, po siedmiu miesiącach wróciła z reklamami do naziemnej Republiki.
Z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis", wynika, że reklamy Oleofarmu – produkującego m.in. suplementy diety – ponownie pojawiają się w Republice od początku września.
Ultimatum Jerzego Owsiaka i WOŚP wobec firm
W stacji emitowane są spoty sześciu marek należących do firmy: C-Vitum, D-Vitum, Collaflex, Czarnuszka, Destresan i Ibesterap. Najmocniej reklamowo wspierany jest D-Vitum.
Czytaj też: Zrzutka.pl zablokowała zbiórkę SDP dla skazanego Samuela Pereiry. Hajdasz się broni
Oleofarm przestał się reklamować w Republice po tym, jak pod koniec stycznia 2025 roku prezes Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Jerzy Owsiak ogłosił, że WOŚP nie będzie już współpracować z firmami reklamującymi się w tej stacji.
"Oświadczam, że jeśli firma chce się reklamować w tamtej telewizji, to musi wybrać" – powiedział Owsiak na konferencji prasowej. I dodał: "Jeśli będziecie kupować nowe pakiety w TV Republika, nie gramy z wami, bo macie inną filozofię, nie da się tego połączyć" – stwierdził.
Szef WOŚP wyjaśniał, że był atakowany przez tę stację, masowo hejtowany przez jej widzów w mediach społecznościowych i że grożono mu śmiercią.
Oleofarm milczy w sprawie powrotu do Republiki
W odpowiedzi na słowa Jerzego Owsiaka firma Oleofarm oświadczyła, że z końcem stycznia przestaje się reklamować w Republice "w związku z ostatnimi wydarzeniami oraz reakcjami społecznymi dotyczącymi działań" tej stacji. Ostatnie reklamy Oleofarmu pojawiły się w Republice w tygodniu 27 stycznia – 2 lutego 2025 roku.
Czytaj też: "Fakty" w sierpniu straciły widzów, ale pozostały liderem programów informacyjnych
"Jako firma wyznająca wartości takie jak szacunek do drugiego człowieka, empatia oraz odpowiedzialność społeczna, uważamy, że nasza komunikacja powinna być realizowana w środowiskach wspierających pozytywne inicjatywy społeczne oraz budujących zaufanie" – oświadczył Oleofarm w komunikacie.
W Republice emitowanych jest najwięcej reklam marki D-Vitum (screen: Oleofarm.pl)
Po wypowiedzi Jerzego Owsiaka z reklamowania w Republice wycofał się również m.in. producent słodyczy Wawel.
Oleofarm nie odpowiedział na pytanie "Presserwisu" o powrót emisji spotów firmy do Republiki.
Brokerem reklamowym Republiki jest Polsat Media.
Czytaj też: OKO.press: "Król pornografii z Blachowni" w zarządzie głównym SDP
(MNIE, KOZ, 17.09.2025)










