Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: RAPORTY

Dodano: Sierpień 27, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przez 4 miesiące w internecie ponad 94 tys. antyukraińskich wpisów. Raport IMM i Demagoga

Wpisów zbieżnych z przekazem Kremla było więcej m.in. przy okazji kampanii przed tegorocznymi wyborami prezydenckimi w Polsce (screen: Demagog.org.pl)

Eksperci Instytutu Monitorowania Mediów i serwisu Demagog.org.pl od kwietnia do lipca br. w polskojęzycznym internecie znaleźli ponad 94 tys. antyukraińskich wpisów.

Łączny zasięg antyukraińskich wpisów wyniósł ponad 32 mln kontaktów. Dla porównania, w całym 2024 roku badacze zidentyfikowali niemal 327 tys. antyukraińskich postów o zasięgu ponad 75 mln kontaktów.

Wpisy zgodne z przekazem Kremla

Jak czytamy w raporcie, od kwietnia do maja br. największy udział w szerzeniu antyukraińskiej propagandy miał serwis X, w którym opublikowano ponad 92 proc. przeanalizowanych treści.

Czytaj też: Komentarze o "Tygodniku Powszechnym" po odejściu naczelnego. "Nie będzie dużych zmian"

Drugi w kolejności był Facebook, gdzie udostępniono 1,1 proc. antyukraińskich materiałów. W pozostałych mediach społecznościowych, jak np. fora internetowe, serwisy wideo czy serwisy zdjęciowe, oraz w komentarzach pod artykułami pojawiło się 6,7 proc. przeanalizowanych materiałów.

"Najpopularniejsze konta przekonują m.in., że Rosja walczy z »nazistowskim« lub »banderowskim« reżimem, a uchodźcy z Ukrainy stanowią zagrożenie dla Polaków. Autorzy propagandowych przekazów posługują się różnymi nieprawdziwymi informacjami oraz podsycają lęk przed wojną. Jednocześnie tworzą fałszywe dylematy: sugerują, że jest sprzeczność między wspieraniem Ukrainy a dobrem Polski" – czytamy w raporcie.

Wpisów zbieżnych z przekazem Kremla było więcej m.in. przy okazji kampanii przed tegorocznymi wyborami prezydenckimi w Polsce czy w związku z rocznicą Krwawej Niedzieli na Wołyniu.

Czytaj też: "Krytyka Polityczna" na jeden dzień zamknęła swoją stronę internetową, teraz prosi czytelników o pomoc

(MZD, 27.08.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.