Search.com przebija ofertę Perplexity i proponuje 35 mld dol. za Chrome
Firma stojąca za Search.com nie ma obecnie własnej przeglądarki internetowej (screen: search.com, fot. Denny Müller/Unsplash.com)
Search.com jako druga firma technologiczna po Perplexity złożyła oficjalną ofertę kupna od Google'a przeglądarki internetowej Chrome. Oferta opiewa na 35 mld dol. i o 0,5 mld dol. przewyższa propozycję firmy zajmującej się AI.
Search.com i jej właściciel Ad.com to spółki zależne wchodzące w skład grupy Public Good należącej do Ad.com Interactive Media Inc. Firma nie ma obecnie własnej przeglądarki internetowej.
Czytaj też: Perplexity oferuje 34,5 mld dol. Alphabetowi za przeglądarkę Google Chrome
Oferty kupna Google Chrome to wynik orzeczenia Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych z zeszłego roku, w którym uznano, że Google jest bezprawnym monopolistą na rynku przeglądarek internetowych i w związku z tym koncern powinien pozbyć się Chrome. Google tymczasem deklaruje chęć walki o zmianę orzeczenia.
Chrome kontroluje 65 proc. globalnego ruchu w przeglądarkach.
Czytaj też: Drugi mózg. Poznaj program do inteligentnego zarządzania notatkami
(MAC, 18.08.2025)










