NBP w gronie największych reklamodawców prawicowych tygodników
NBP jest w gronie największych reklamodawców tygodników "Sieci" i "Do Rzeczy" (screen: YouTube/Narodowy Bank Polski)
Narodowy Bank Polski był w pierwszej połowie tego roku największym reklamodawcą tygodnika "Sieci" (Fratria) i drugim pod tym względem tygodnika "Do Rzeczy" (Do Rzeczy) – wynika z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów. Najwięcej na reklamy wydał Albatros Travel w tygodniku "Polityka".
Na reklamy w "Sieci" NBP przeznaczył cennikowo w pierwszej połowie tego roku 1,51 mln zł. To mniej o 0,2 mln zł niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ale w tym roku NBP stał się największym reklamodawcą prawicowego tygodnika, podczas gdy w 2024 roku był na drugiej pozycji (na pierwszej był Orlen – 2 mln zł).
Czytaj też: Fala hejtu na Joannę Dunikowską-Paź z TVP. Powodem komentarz Groka Muska
Cyfrowy Polsat na reklamy w "Sieci" wydał przez sześć miesięcy tego roku, jak i w poprzednim 0,8 mln zł, co dało mu teraz trzecią pozycję, a w pierwszym półroczu 2024 roku piątą.
W tym roku do grona pięciu największych reklamodawców "Sieci" awansowały trzy podmioty: Kasa Stefczyka (0,84 mln zł), Diecezja Warszawsko-Praska (0,78 mln zł) i Saltus Ubezpieczenia (0,67 mln zł).
Największym reklamodawcą tygodnika "Do Rzeczy" w pierwszym półroczu 2025 roku była Telewizja Republika, która wydała 1 mln zł. W ubiegłym roku Republika również zajmowała pierwszą pozycję, ale kwota wydana na reklamy w "Do Rzeczy" była o 1,2 mln zł większa. W tym roku drugą pozycję wśród reklamodawców "Do Rzeczy" zajął NBP, który przeznaczył na ten cel 0,94 mln zł – o 0,82 mln zł mniej niż w pierwszej połowie 2024 roku. Na trzecim miejscu znalazła się Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, która w tym roku przeznaczyła na reklamy w "Do Rzeczy" 0,85 mln zł – o 0,4 mln zł mniej niż rok wcześniej (autopromocja).
Czytaj też: Miesięczniki dla kobiet prześcigają się w oferowaniu wydań z kilkoma okładkami
Czwarte i piąte miejsce wśród największych reklamodawców "Do Rzeczy" zajęły podmioty nieobecne w pierwszej piątce przed rokiem: Grupa RMF, która wydala na reklamy w tym tygodniku 0,38 mln zł i Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych (0,32 mln zł).
Liderem wśród reklamodawców "Polityki" pozostał Albatros Travel, który przeznaczył na reklamy 6,17 mln zł – o 1,5 mln zł więcej niż w pierwszym półroczu 2024 roku. Drugim reklamodawcą "Polityki" pod względem wydatków cennikowych było Centrum Medycyny Sportowej z kwotą 2,32 mln zł – o 0,28 mln zł więcej niż przed rokiem.
Ski Team w pierwszym półroczu tego roku wydał na reklamy w "Polityce" 2,18 mln zł – o 0,37 mniej niż rok wcześniej. Rainbow Tours i Wydawnictwo Zwierciadło z kwotami odpowiednio: 0,9 mln zł i 0,84 mln zł, to firmy, których nie było w piątce największych reklamodawców "Polityki" przed rokiem.
W pierwszej połowie 2024 roku czwarte miejsce wśród największych reklamodawców "Polityki" zajęła agencja Prestige MJM (0,86 mln zł), a piąte Yes Biżuteria (0,74 mln zł).
Czytaj też: Drugi mózg. Poznaj program do inteligentnego zarządzania notatkami
Liderem wśród reklamodawców tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym półroczu tego roku był Ski Team, który przeznaczył na ten cel 2,6 mln zł – o 0,12 mln zł mniej niż przed rokiem. Drugie i trzecie miejsce zajęły podmioty nieobecne w topie reklamodawców "Newsweeka" rok wcześniej: Switzerland Tourism (1,43 mln zł) i Stowarzyszenie Aglomeracja Wrocławska (1,35 mln zł). Broker Reklamy Kinowej Kinads w pierwszej połowie tego roku wydał na reklamy w "Newsweeku" 1,33 mln zł – o 0,32 mln zł więcej niż przed rokiem. Piątym co do wielkości reklamodawcą "Newsweeka" był, nieobecny w topie rok wcześniej, Urząd Miasta Krakowa (1,3 mln zł).
W pierwszej połowie 2024 roku w pierwszej piątce znalazły się też: Albatros Travel (1,52 mln zł) i Wydawnictwo Albatros (1,16 mln zł). W tym roku nie ma ich w gronie największych reklamodawców "Newsweeka".
Czytaj też: O pazerności prawicowych stacji, które drenują kieszenie swoich odbiorców
(JF, 17.08.2025)










