Republika i wPolsce24 miały mniej reklamodawców niż przed miesiącem
Reklamy w Republice i wPolsce24 sprzedaje Polsat Media (screen: YouTube/wPolsce24)
W lipcu w stacji Republika emitowano spoty 64 firm, czyli o dziesięć mniej niż w czerwcu. Stacja zarządzana przez Tomasza Sakiewicza nadal ma mniej reklamodawców niż konkurencyjna wPolsce24.
Jak wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis", w stacji wPolsce24 w lipcu kampanie wykupiło 92 klientów, o 24 mniej niż miesiąc wcześniej. Dla porównania kablowo-satelitarny TVN 24 miał w lipcu 226 reklamodawców – o 59 mniej niż miesiąc wcześniej.
Lista reklamodawców Republiki i wPolsce24
Republika i wPolsce24 są dostępne za pośrednictwem satelity, operatorów kablowych i naziemnie na ósmym multipleksie.
Czytaj też: Republika chce zebrać pieniądze na obsługę wizyty prezydenta Nawrockiego w USA
W lipcu wśród dużych, niepowiązanych z Republiką reklamodawców byli m.in.: BB Trade Estonia OÜ (właściciel marki Zondacrypto, giełdy kryptowalut), producent m.in. suplementów Infarma Trading, telezakupy Mango (Grupa Polsat Plus), Urząd Miasta Chełm i Perła Browary Lubelskie.
Natomiast w stacji wPolsce24 wśród dużych reklamodawców znaleźli się: firma farmaceutyczna Aflofarm, Kompania Piwowarska, hipermarket Kaufland, producent leków USP Zdrowie oraz producent leków i środków higieny osobistej Reckitt Benckiser.
Według Nielsen Media Republika uzyskała w lipcu średnio 6,93 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec 3,91 proc. rok wcześniej (od lipca 2024 kanał nadaje na MUX 8), a wPolsce24 – 1,73 proc. (rok do roku wzrost z 0,34 proc.; do 1 września 2024 roku w miejscu wPolsce24 nadawał kanał Telewizja wPolsce.pl, ale nie był on dostępny naziemnie). W grupie komercyjnej 16-59 Republika zanotowała 4,05 proc. (wzrost z 1,89 proc.), a wPolsce24 – 0,9 proc. (wzrost z 0,2 proc.).
Republika będzie się domagała odszkodowań
Reklamy w Republice i wPolsce24 sprzedaje Polsat Media. W sierpniu najdroższe spoty według cennika Republiki kosztują 12,2 tys. zł (do 9,6 tys. zł w lipcu), a w stacji wPolsce24 – 2,6 tys. zł (miesiąc do miesiąca bez zmian). W przypadku mniejszych stacji ważniejsza od sprzedaży cennikowej jest sprzedaż pakietowa, czyli obejmująca wiele stacji i różne grupy odbiorców.
Czytaj też: Michał Adamczyk o odejściu z roli dyrektora programowego wPolsce24: "Takie są ustalenia"
W czerwcu prezes i redaktor naczelny Republiki Tomasz Sakiewicz zapowiedział, że jego telewizja będzie się domagała odszkodowań od osób, "które działały na niekorzyść stacji, włączyły się w nieuczciwą konkurencję, na przykład poprzez zastraszanie reklamodawców". Z kolei w lipcu apelował do widzów Republiki, aby sprzedawców i usługodawców pytali, dlaczego nie ogłaszają się w jego telewizji.
Pod koniec stycznia 2025 roku Jerzy Owsiak – prezes Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – ogłosił, że WOŚP nie będzie już współpracować z firmami reklamującymi się w Republice. W trakcie konferencji prasowej powiedział, że był atakowany przez tę stację, masowo hejtowany przez jej widzów w mediach społecznościowych i że grożono mu śmiercią.
Stwierdził także, że Republika odmówiła wyemitowania reklamy jednego z klientów, bo spot nawiązywał do finału WOŚP. Po wypowiedzi Owsiaka z reklamowania w Republice wycofali się m.in. producent słodyczy Wawel i firma Oleofarm.
Czytaj też: Wyniki oglądalności niedzielnego programu Adriana Klarenbacha w Republice
(MNIE, 13.08.2025)










