Dziewięć agencji w reklamowym rosterze Orlenu. Koniec postępowania przetargowego
Orlen podpisał dziewięć umów ramowych, aby zapewnić kompleksowe wsparcie spółek należących do grupy (fot. Leszek Szymański/PAP)
Orlen zakończył postępowanie przetargowe dotyczące wyboru agencji reklamowych na kolejne lata. W wyniku tego procesu zaangażowano dziewięć agencji.
Pięć agencji ATL zostało wybranych do realizacji strategicznych projektów komunikacyjnych i dużych kampanii 360. Cztery agencje BTL specjalizujące się w działaniach w POS zatrudniono m.in. do realizacji projektów z obszaru wizualizacji prawie 2 tys. stacji Orlenu, punktów obsługi Energa, PGNiG OD oraz pozostałych wydarzeń i aktywacji konsumenckich.
Czytaj też: Emilia Stasiak-Witkowska na czele kreacji w Lettly. Wcześniej pracowała w VerdeAgency
Agencje ATL to: Grey Worldwide Warszawa, Heart & Brain, Isobar Polska, Just i The & Partners.
Agencje BTL to: AF Agency, Artgraph, Cosmoz, Quad/Graphics Europe.
Z usług wybranych agencji będzie korzystała nie tylko spółka Orlen SA, ale także inne spółki z grupy kapitałowej, m.in. Orlen Oil, Grupa Energa, PGNiG.
Orlen już w marcu zakończył procedury przetargowe. Wtedy "Presserwis" ustalił, że wybrano dziewięć firm, ale umowy negocjowano przez wiele miesięcy.
Z naszych informacji wynika, że do przetargu, który rozpoczął się w październiku 2024 roku, oferty wysłało ponad 50 agencji. Z tej listy Orlen wybrał do dalszego postępowania 18. Ostatecznie do negocjacji przed podpisaniem umowy zaproszonych zostało dziewięć agencji.
Czytaj też: PKO BP partnerem strategicznym Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego
Koncern zamknął poprzedni przetarg reklamowy w czerwcu 2024 roku bez wyłonienia zwycięzcy. To postępowanie trwało ponad 10 miesięcy.
Umowy z agencjami ostatnio pracującymi dla Orlenu wygasły z końcem lipca. Przez ostatnie trzy lata projekty dla koncernu realizowały m.in. Artegence, Grey, Red8, Publicis i Heart & Brain.
Czytaj też: Stabilny wzrost rynku reklamy OOH w drugim kwartale 2025 roku
(AMS, 15.08.2025)










