Kanał Metro po opuszczeniu ósmego multipleksu zmieni ofertę programową
Pod koniec roku Zoom TV i Metro znikną z MUX 8 (fot. Pixabay.com)
Kanał Metro (TVN Warner Bros. Discovery), który pod koniec roku zniknie z ósmego multipleksu naziemnego, po zejściu z MUX zmieni ofertę programową.
Zgodnie z opublikowaną przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji zmianą w koncesji satelitarnej Metra jego nadawca zamierza m.in. zwiększyć udział audycji rozrywkowych z 6 proc. do 25 proc. (w tygodniowym czasie nadawania w godz. 6-23) i zmniejszyć udział filmów fabularnych z 29 proc. do 25 proc. Nie będzie już musiał nadawać programów informacyjnych, publicystycznych, dokumentów, filmów animowanych, audycji edukacyjnych, poradniczych, dla dzieci i młodzieży, artystyczno-kulturalnych i prezentujących muzykę rozrywkową.
Czytaj też: Dwa wyroki Naczelnego Sądu Administracyjnego w sporze sądowym ATM Grupy z KRRiT
Nadawca wskazał, że nowa struktura ramówki przewiduje udział programów o różnorodnej tematyce dotyczących zdrowia, przyrody, kultury, społeczeństwa, nauki i technologii. Ponadto będzie mógł zmniejszyć minimalny dobowy czas nadawania programu z 24 do 20 godzin.
Nadawca zamierza realizować dotychczasowe założenia programowe do dnia wygaśnięcia koncesji naziemnej, czyli 28 grudnia 2025 roku, a nowe wdrożyć od 29 grudnia (w stosunku do koncesji satelitarnej, która pozostanie w mocy).
Metro to drugi kanał, który wycofuje się z MUX 8. Na taki sam krok zdecydował się nadawca Zoom TV (Grupa Kino Polska). Obie stacje będą kontynuować emisję kablowo-satelitarną.
Spółka Green Content, nadawca Metra, zmniejszyła przychody o 3,2 proc. – z 19,5 mln zł w 2023 roku do 18,9 mln zł w 2024 roku. Koszty działalności operacyjnej spadły w niej rok do roku o 7,5 proc., do 18,3 mln zł. Z kolei zysk netto wzrósł z 877 tys. zł do 1,81 mln zł. Przeznaczony zostanie na pokrycie strat z lat ubiegłych (dane z KRS).
Czytaj też: Transfery w mediach w pierwszej połowie 2025 roku. Kto odszedł, a kto przejął stery?
(MNIE, 13.07.2025)










