Szef biura reklamy TVP: Wysokie zainteresowanie komercyjne mistrzostwami kobiet

Jak wskazuje Marcin Gudowicz, środowa widownia meczu Szwajcaria - Norwegia jest "znakomitym prognostykiem przed kolejnymi meczami, w szczególności meczami Polek" (fot. materiały prasowe)
Zainteresowanie reklamodawców transmisjami Mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet przewyższyło oczekiwania Telewizji Polskiej - stwierdza dyrektor biura reklamy i marketingu Marcin Gudowicz.
Euro 2025 kobiet rozpoczęło się w środę 2 lipca i odbywa się w Szwajcarii. Biało-czerwone na takim turnieju wystąpią po raz pierwszy. Swój mecz otwarcia rozegrają w piątek 4 lipca z Niemkami. Wyłączne prawa do imprezy ma TVP. TVP Sport pokaże na żywo wszystkie mecze. Spotkania Polek będzie można oglądać również w TVP 1.
Jak wskazuje Marcin Gudowicz, dyrektor biura reklamy i marketingu TVP, środowa widownia meczu Szwajcaria - Norwegia w TVP Sport (ponad 200 tys. widzów) jest "znakomitym prognostykiem przed kolejnymi meczami, w szczególności meczami Polek".
Jako sponsorzy transmisji przy dwóch pierwszych spotkaniach obecni byli Visa, Ketonal i YoPro (Danone). - W kolejnych dniach jako sponsorzy pojawią się kolejne brandy - zapowiada Marcin Gudowicz.
- Zainteresowanie komercyjne Euro kobiet jest bardzo wysokie, przewyższające nasze oczekiwania - mówi dyrektor biura reklamy i marketingu TVP. - Oczywiście nie są to wartości jakkolwiek porównywalne z analogicznym turniejem mężczyzn, ale zrobiliśmy znaczący krok naprzód - dodaje.
Marcin Gudowicz wskazuje, że Euro 2025 to jeden z najciekawszych projektów prowadzonych w biurze reklamy i marketingu TVP. - Z jednej strony mieliśmy ogromne wyzwanie, jeśli chodzi o promocję wydarzenia, które będzie dostępne w całości za darmo, ale swoją popularność dopiero buduje. Z drugiej strony napędzała nas bardzo pozytywna atmosfera, jaką zbudowała wokół siebie drużyna narodowa pod wodzą selekcjonerki Niny Patalon i kapitanki Ewy Pajor - opowiada.
Gudowicz dodaje: - Coraz więcej firm wpisuje w swoje działania piłkę nożną kobiet jako sport bardzo szybko zyskujący fanów, ale też niosący ważne dla marketerów wartości takie jak inkluzywność, równe szanse, chęć dokonania pozytywnej zmiany, fair play, co w naturalny sposób pozytywnie działało na rozmowy z partnerami biznesowymi.
TVP wsparła transmisje z turnieju kampanią "Wszystkie gramy do jednej bramki", w której biorą udział: piłkarka Ewa Pajor, piosenkarka Urszula Dudziak, aktorka Katarzyna Zielińska, piosenkarka Sylwia Przybysz, pisarka Sylwia Chutnik, a także dziennikarki sportowe TVP Paulina Chylewska, Sylwia Dekiert i Maja Strzelczyk.
Czytaj też: Nowy "Press": Wróbel, Solorz i dzieci, Michał Broniatowski i twórca Vectry
(KOZ, 04.07.2025)
