Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 29, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warner Bros. Discovery umocnił się na czele oglądalności treści wideo w Polsce

W porównaniu z kwietniem w maju czas spędzany z treściami streamingowymi spadł z 57 minut i 6 sekund do 56 min. i 43 s dziennie (fot. Dmitry Kropachev/Unsplash.com)

Warner Bros. Discovery ma największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena.

Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach, w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który obejmuje 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.

Telewizja Polska za Polsatem i WBD

W porównaniu z kwietniem w maju czas spędzany z treściami streamingowymi spadł z 57 minut i 6 sekund do 56 min. i 43 s dziennie, natomiast czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) spadł z 3 godzin 29 minut i 15 sekund do 3 godz. 28 min. i 56 s.

Czytaj też: "Fakty" najdroższe w lipcowym cenniku reklamowym TVN

Warner Bros. Discovery uzyskał w maju 18,71 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (wzrost 18,26 proc. w kwietniu). Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polsat – 18,11 proc. (wzrost z 18,05 proc.; w maju oficjalnie wystartowały Polsat X, Polsat Reality i Polsat Film 2). Dalej była Telewizja Polska – 17,73 proc. (spadek z 17,78 proc.; dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych).

Czwarte miejsce zajął Google, właściciel serwisu YouTube – 6,68 proc. (spadek z 6,71 proc.), a dalej były:

  • Telewizja Republika – 5,97 proc. (wzrost z 5,38 proc.),
  • Telewizja Puls – 3,98 proc. (spadek z 4,4 proc.),
  • Meta – 2,44 proc. (wzrost z 2,4 proc.),
  • SPI International – 1,97 proc. (spadek z 2,09 proc.),
  • Canal+ – 1,78 proc. (spadek z 1,85 proc.)
  • i Netflix – 1,77 proc. (wzrost z 1,7 proc).

Większość treści oglądana na telewizorach

Jak wskazuje Nielsen, większość treści wideo jest oglądana na ekranach telewizorów, a w przypadku treści z YouTube'a (Google) i serwisów Mety w oglądalności dominują pozostałe ekrany (w przypadku Mety to 100 proc., a Google – 71 proc.).

Czytaj też: Polsat Box Go ma 19 kanał internetowy. 2 stacje uruchomił też nadawca wPolsce24

Pierwsze zestawienie All Screens Video Landscape opublikowano w styczniu i obejmowało ono cały 2024 rok.

W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.

Czytaj też: Działalność Krajowego Instytutu Mediów przez cztery lata kosztowała ponad 138 mln zł

(MNIE, 29.06.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.