Kanał Zero, Sławomir Mentzen i Rymanowski Live dzięki wyborom zyskały na YouTubie

Rozmowa Bogdana Rymanowskiego z Krzysztofem Stanowskim ma na Kanale Zero 1,6 mln odtworzeń, a na Rymanowski Live 904 tys. (screen: YouTube/Rymanowski Live)
Podczas kampanii wyborczej najlepsze wyniki na YouTubie notowały kanały, na których przeprowadzano wywiady z kandydatami na prezydenta RP. Słabiej radziła sobie publicystyka.
Krzysztof Stanowski, założyciel Kanału Zero, 26 maja przed drugą turą wyborów poinformował w serwisie X, że przez 28 dni materiały zamieszczane w Kanale Zero miały 156,9 mln wyświetleń, a łączny czas ich oglądania wyniósł 29,1 mln godzin. Kanał w tym okresie zdobył 171,7 tys. subskrypcji i ma ich teraz prawie 1,93 mln.
Kanał Zero bił rekordy w trakcie kampanii
Kilka dni temu Stanowski w materiale wideo powiedział, że w kwietniu jego kanał miał rekordowe 100 mln wyświetleń, a w maju było ich o ponad 70 proc. więcej. Dzienny rekord wyświetleń został poprawiony z 3,9 mln w sierpniu 2024 roku na 9 mln w maju 2025 roku.
Czytaj też: Joanna Senyszyn w podkaście RMF FM "Szczerze Ci powiem". Współpraca kontynuowana
Tylko za maj Kanał Zero z YouTube'a powinien otrzymać szacunkowo co najmniej 1,7 mln zł. Wcześniej, 14 maja, Stanowski w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim na kanale Rymanowski Live ujawnił, że w kwietniu YouTube zapłacił Kanałowi Zero i Kanałowi Zero Extra łącznie 1,4 mln zł.
Kanał Zero w trakcie kampanii wyborczej przeprowadzał rozmowy z kandydatami, transmitował debaty telewizyjne i publikował komentarze dotyczące wyborów. Rozmowa Stanowskiego ze Sławomirem Mentzenem, która odbyła się 26 marca, do tej pory uzyskała 3,6 mln wyświetleń. Natomiast rozmowa z Karolem Nawrockim od 16 kwietnia ma już 2,3 mln wyświetleń. Spotkanie Stanowskiego z Grzegorzem Braunem z 3 kwietnia zostało wyświetlone 2,8 mln razy, a z Rafałem Trzaskowskim (8 maja) 2,2 mln razy.
Krzysztof Stanowski startował w wyborach, otrzymując w pierwszej turze 1,24 proc. głosów (zagłosowało na niego 243 479 wyborców). Rozmowę z nim jako kandydatem na prezydenta przeprowadził 14 maja Bogdan Rymanowski, dziennikarz Polsatu News i Radia Zet, w swoim kanale Rymanowski Live. W Kanale Zero, gdzie rozmowa była także transmitowana, wyświetlono ją 1,6 mln razy.
Kanały Bogdana Rymanowskiego i Krzysztofa Ziemca
Rozmowa ze Stanowskim na Rymanowski Live ma 904 tys. wyświetleń. Bogdan Rymanowski przeprowadzał w swoim kanale też rozmowy z innymi kandydatami i politykami. Największe zainteresowanie wzbudziły wywiady ze Sławomirem Metzenem: pierwsza, która odbyła się 1 kwietnia, ma 1,1 mln odtworzeń, a druga (29 maja) 865 tys. Natomiast rozmowa z Grzegorzem Braunem (8 maja) zdobyła ponad 565 tys. wyświetleń, z Karolem Nawrockim (6 maja) ponad 300 tys., a z Adrianem Zandbergiem (25 kwietnia) 247 tys.
Czytaj też: W Telewizyjnej Agencji Informacyjnej nie będzie zmian. Kierownictwo uspokaja zespół
Słabsze wyniki na Rymanowski Live notowały rozmowy z Aleksandrem Kwaśniewskim (9 kwietnia) 83 tys. wyświetleń i Szymonem Hołownią (15 maja) 67 tys.
Na początku maja liczba subskrybentów kanału YouTube Rymanowski Live przekroczyła 200 tys. Obecnie ma 87 tys. więcej.
Kanał Otwarta Konserwa założony 6 lutego 2024 roku przez Krzysztofa Ziemca, który wcześniej pracował w Telewizji Polskiej, na początku maja br. miał 133 tys. subskrybentów. Na początku czerwca ich liczba wzrosła do 147 tys. W trakcie kampanii wyborczej Ziemiec rozmawiał m.in. z Krzysztofem Bosakiem (21 maja), liderem Konfederacji i Ruchu Narodowego (187 tys. wyświetleń), i z Grzegorzem Braunem (29 maja, 107 tys. wyświetleń).
Sławomir Mentzen przekroczył milion subskrypcji
Popularne były też rozmowy Sławomira Mentzena na jego kanale z kandydatami na prezydenta, po tym jak odpadł z wyborów po pierwszej turze. Rozmowa z Rafałem Trzaskowskim z 24 maja ma 4,9 mln wyświetleń, a z Karolem Nawrockim 4,8 mln. Natomiast materiał, w którym Mentzen ogłosił 28 maja, na kogo nie będzie głosował, został wyświetlony prawie 2 mln razy. Polityk prowadzi kanał na YouTubie od 21 czerwca 2017 roku i zasubskrybowało go 1,09 mln użytkowników.
Czytaj też: Opole i Telewizja Polska mają 10-letnią umowę na organizację festiwalu
Bracia Tomasz i Marek Sekielscy, założyciele kanału Sekielski, postawili na publicystykę. Aż 12-godzinny maraton wyborczy, który rozpoczął się na tym kanale 30 maja, zdobył 93 tys. wyświetleń, a „Wieczór wyborczy” 133,5 tys. Od marca br. kanał, którego założycielem jest były redaktor naczelny tygodnika „Newsweek Polska”, a obecnie dziennikarz TVP Tomasz Sekielski, zdobył 2 tys. subskrybentów i ma ich obecnie 574 tys.
Tomasz Lis, również były naczelny „Newsweeka”, na swoim kanale Tomasz Lis – kanał oficjalny postawił głównie na komentarze. 10 tys. wyświetleń przekroczył tam materiał realizowany na żywo „Patriota kontra ruski alfons” z 15 maja. Ostatni film przed wyborami „Polacy, gramy o wszystko” Lis zamieścił 29 maja i ma on 6,2 tys. wyświetleń. Kanał Tomasza Lisa działa od 21 lutego 2023 roku. W lutym 2025 roku miał on 55,3 tys. subskrybentów, a obecnie 60,4 tys.
Czytaj też: Informacje z TVP Info na ekranach w warszawskim metrze. "Charakter testowy"
(MAK, 04.06.2025)
