Oglądalność sondażowych wyników wyborów prezydenckich w telewizji. Średnio 9,21 mln

W TVN 24 pasmo od 21 do 21.09 śledziło średnio 2,3 mln widzów, a w Republice 2,04 mln (screen: YouTube/Telewizja Republika)
Średnio łącznie 9,21 mln widzów śledziło w telewizji ogłoszenie sondażowych wyników drugiej tury wyborów prezydenckich.
- W TVN 24 niedzielne pasmo od godz. 21 do 21.09 wybierało średnio 2,3 mln widzów,
- w Republice – 2,04 mln,
- w głównym TVN – 1,15 mln,
- w TVP 1 – 1,12 mln,
- w Polsacie – 864 tys.,
- w TVP Info –560 tys.,
- w Polsat News – 366 tys.,
- w Wydarzeniach 24 – 342 tys.,
- w stacji wPolsce24 – 269 tys.,
- w TVP Polonia – 112 tys.,
- a w Polsat News Polityka – 100 tys.
Czytaj też: Sondaże zawiodły. Ipsos i OGB: "zmieściliśmy się w granicach dopuszczalnego błędu"
Przypomnijmy, że pierwsze wyniki exit poll dawały zwycięstwo Rafałowi Trzaskowskiemu, a ostatecznie wygrał Karol Nawrocki.
Z kolei średnio 8,4 mln widzów oglądało na dziesięciu antenach telewizyjnych ogłoszenie sondażowych wyników pierwszej tury wyborów prezydenckich.
W TVN cały wieczór wyborczy po drugiej turze od 19.46 do 21.56 śledziło średnio 861 tys. widzów, a w TVN 24 od 19.23 do 01.45 – 1,27 mln (odpowiednio 6,81 proc. i 14,45 proc. udziału w grupie ogólnej 4+).
W TVP 1 od 20.50 do 21.46 wieczór miał średnio 947 tys. widzów (6,97 proc.), a w TVP Polonia – 79 tys. (0,58 proc.). Z kolei w TVP Info wieczór wyborczy miał trzy części. Od 19.54 do 20.50 oglądało go średnio 213 tys. osób (1,80 proc.), od 20.50 do 23.03 – 494 tys. (4,11 proc.) i od 23.31 do 0.20 – 377 tys. (6,47 proc.).
Czytaj też: Cyfryzacja powodem odejścia Krzysztofa Jedlaka z "DGP". Następcy szukano od miesięcy
W Polsacie od 19.32 do 21.44 wieczór wyborczy notował średnio 588 tys. widzów (4,74 proc.). W Polsat News, Wydarzeniach 24 i Polsat News Polityka dane dotyczą emisji od 19.12 do 2, czyli końca dziennego pomiaru. W Polsat News program śledziło średnio 216 tys. osób (2,49 proc.), w Wydarzeniach 24 – 242 tys. (2,80 proc.), a w Polsat News Polityka – 78 tys. (0,90 proc.).
W Republice wieczór wyborczy od 19.53 do 23.42 oglądało średnio 1,22 mln widzów (10,83 proc.), a noc wyborczą od 23.42 do 01.48 – 654 tys. (16,91 proc.).
Z kolei w przypadku wPolsce24 dane dotyczą emisji od 20.19 do 2, czyli końca pomiaru. Program śledziło średnio 179 tys. widzów (2,14 proc.).
1 czerwca Tvn24.pl miał 3,02 mln użytkowników, Polsatnews.pl – 725 tys., Tvrepublika.pl – 200 tys., a Tvp.info – 189 tys. (dane: Gemius/PBI Mediapanel).
Dane dla telewizji: Nielsen Media.
Czytaj też: Radiowa Trójka z kampanią wizerunkową pod hasłem "Włącz Trójkę i rób co chcesz"
(MNIE, 03.06.2025)
