Wydawnictwo Bauer przez pięć lat wypłaciło prawie 500 mln zł dywidendy
"Mocne, odporne portfolio drukowane pokazuje, że tradycyjne media wciąż mają siłę – nawet w trudnych warunkach rynkowych" - uważa Tomasz Namysł, prezes Wydawnictwa Bauer (fot. materiały prasowe)
Wydawnictwo Bauer, należące do Grupy Bauer Media, w ciągu ostatnich pięciu lat wypłaciło w formie dywidendy 494,4 mln zł, czyli cały zysk netto osiągnięty w tym czasie.
Jak informowaliśmy, w 2024 roku Wydawnictwo Bauer zanotowało 120,4 mln zł zysku netto, czyli o 20,4 mln zł więcej w porównaniu z 2023 rokiem.
"Ponad 120 mln zł zysku netto w 2024 roku – to o 20% więcej niż rok wcześniej! Dziękuję zespołowi Wydawnictwa Bauer i naszym partnerom biznesowym. Mocne, odporne portfolio drukowane pokazuje, że tradycyjne media wciąż mają siłę – nawet w trudnych warunkach rynkowych" – napisał w serwisie LinkedIn prezes wydawnictwa Tomasz Namysł.
"Szczególnie na tak trudnym rynku takie wzrosty są imponujące" – skomentowała jego wpis Agnieszka Gajzler, dyrektorka zarządzająca Telewizji WP & content growth w Grupie Wirtualna Polska. "Wynik mówi sam za siebie. Druk trzyma poziom, digital napędza wzrosty, a silne marki Bauer pokazują, że tradycyjne media potrafią zarabiać nawet w trudnych czasach" – dodał Krzysztof Urbanowicz, który prowadził agencję Mediapolis.
W poprzednich latach Wydawnictwo Bauer notowało również wysoki zysk netto. W 2023 roku wynik spółki wyniósł 100 mln zł, w 2022 roku – 67,2 mln zł, w 2021 roku – 98,9 mln zł, a w pandemicznym 2020 roku – 107,8 mln zł.
– Uważam, że są to bardzo dobre wyniki, bo wiem jak bardzo trudno o pieniądze w tym segmencie mediów. Jestem pełna uznania dla ludzi, którzy tworzą tytuły, działu reklamy, a także działu dystrybucji – komentuje Monika Rychlica, head of non TV Media IPG Mediabrands. Dodaje jednak, że dziwi ją, iż Wydawnictwo Bauer przy tak dużym portfolio i pozycji lidera w tak w wielu segmentach nie stawia mocno na rozwój swoich marek prasowych w internecie. – Przy obecnych zmianach demograficznych taka strategia to warunek konieczny. Bez inwestycji w obszarze online coraz trudniej będzie zarabiać na prasie kolorowej, bo czytelnicy z najmłodszych pokoleń zwyczajnie nie sięgają po wydania drukowane – ocenia Rychlica.
Zysk netto Wydawnictwa Bauer przeznaczany jest na wypłatę dywidendy, która niemal w całości trafia do firmy Bauer Print Ciechanów, a następnie do spółki Bauer. Ona z kolei przekazuje dywidendę Heinrich Bauer Verlag Beteiligungs GmbH z Grupy Bauer Media.
Jednocześnie Wydawnictwo Bauer w ostatnich latach zwiększało przychody ze sprzedaży. W 2024 roku jego wpływy z tego tytułu wyniosły 384,2 mln zł, w 2023 roku – również 384,2 mln zł, w 2022 roku – 360,9 mln zł, w 2021 roku – 353,6 mln zł, a w 2020 roku – 360,8 mln zł.
Z kolei koszty działalności operacyjnej w 2024 roku pochłonęły 265,6 mln zł, w 2023 roku – 284,6 mln zł, w 2022 roku – 295 mln zł, w 2021 roku – 248,7 mln zł, a w 2020 roku – 259,6 mln zł.
Po raz ostatni koszty przekroczyły 300 mln zł w 2019 roku (309,6 mln zł), także powyżej 400 mln zł wynosiły wówczas przychody (416,9 mln zł).
Dane: Krajowy Rejestr Sądowy
(MZD, KOZ, 30.05.2025)










