Netflix z reklamami ma już 94 mln subskrypcji

Netflix poinformował, że jego najtańszy pakiet dociera do większej liczby osób w wieku od 18 do 34 lat niż jakakolwiek inna amerykańska sieć nadawcza lub kablowa (fot. Pixabay.com)
Netflix nie podaje już liczby całkowitych, globalnych subskrypcji (ostatnie dane mówią o 302 mln), ale poinformował, że jego tańsza, wspierana reklamami opcja ma 94 mln aktywnych użytkowników. To wzrost o 20 mln od ostatniego publicznego zestawienia w listopadzie.
Firma i jej konkurenci coraz bardziej polegają na reklamach, aby zwiększyć rentowność swoich produktów streamingowych. Netflix po raz pierwszy wprowadził taką wersję serwisu w listopadzie 2022 roku.
Opcja z reklamami Netflixa kosztuje 7,99 dol. miesięcznie, podczas gdy za najtańszy pakiet bez reklam trzeba zapłacić 17,99 dol.
Netflix poinformował również, że jego najtańszy pakiet dociera do większej liczby osób w wieku od 18 do 34 lat niż jakakolwiek inna amerykańska sieć nadawcza lub kablowa.
W tym tygodniu platforma poinformowała ponadto o rozpoczęciu budowy nowoczesnego studia produkcyjnego na terenie dawnej bazy wojskowej w Fort Monmouth w amerykańskim stanie New Jersey.
Oczekuje się, że rozbiórka dotąd stojących budynków potrwa ok. 13 miesięcy, a otwarcie studia planowane jest na 2028 rok. Jednak zanim Netflix Studios Fort Monmouth będzie mogło w pełni rozpocząć prace budowlane, wymagane są dalsze zgody regulacyjne.
(MAC, 15.05.2025)
