Grupa ZPR Media uruchomiła sześć kanałów  |  Totalizator Sportowy wybrał  |  Serial Maxa będzie mieć kontynuację  |  Widownia reaktywowanego "Must be the music" w Polsacie  |  Drugi sezon "Profilerki" w TVP  |  Rekonstrukcja Cyfrowa TVP poszerza grono prowadzących  |  Oglądalność "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf"  |  Nowy wideopodcast Interii  |  Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego  |  Burda Media Polska otwiera nowe studio  |  Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej przyjmuje wnioski na stypendia dziennikarskie  |  Fabryka Marketingu i Sigma Bis  |  Nowa konsultantka w Stars  |  Plej uruchamia program  |  Puma z największą w historii firmy globalną kampanią reklamową  |  Dziewięciu dziennikarzy aresztowanych za relacjonowanie protestów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media uruchomiła sześć kanałów  |  Totalizator Sportowy wybrał  |  Serial Maxa będzie mieć kontynuację  |  Widownia reaktywowanego "Must be the music" w Polsacie  |  Drugi sezon "Profilerki" w TVP  |  Rekonstrukcja Cyfrowa TVP poszerza grono prowadzących  |  Oglądalność "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf"  |  Nowy wideopodcast Interii  |  Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego  |  Burda Media Polska otwiera nowe studio  |  Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej przyjmuje wnioski na stypendia dziennikarskie  |  Fabryka Marketingu i Sigma Bis  |  Nowa konsultantka w Stars  |  Plej uruchamia program  |  Puma z największą w historii firmy globalną kampanią reklamową  |  Dziewięciu dziennikarzy aresztowanych za relacjonowanie protestów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media uruchomiła sześć kanałów  |  Totalizator Sportowy wybrał  |  Serial Maxa będzie mieć kontynuację  |  Widownia reaktywowanego "Must be the music" w Polsacie  |  Drugi sezon "Profilerki" w TVP  |  Rekonstrukcja Cyfrowa TVP poszerza grono prowadzących  |  Oglądalność "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf"  |  Nowy wideopodcast Interii  |  Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego  |  Burda Media Polska otwiera nowe studio  |  Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej przyjmuje wnioski na stypendia dziennikarskie  |  Fabryka Marketingu i Sigma Bis  |  Nowa konsultantka w Stars  |  Plej uruchamia program  |  Puma z największą w historii firmy globalną kampanią reklamową  |  Dziewięciu dziennikarzy aresztowanych za relacjonowanie protestów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Republika prosi widzów o wsparcie finansowe, bo wycofała się część reklamodawców

Tomasz Sakiewicz oświadczenie wygłosił na antenie stacji (screen: YouTube/Telewizja Republika)

Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny Republiki, poprosił widzów stacji o wsparcie finansowe w związku z wycofaniem się części firm z reklamowania się w kanale.

– Jeśli będziemy razem w tym krytycznym momencie dla wolności słowa (...), to zobaczą Państwo, że za chwilę tych reklamodawców będzie trzy razy tyle, bo się przekonają, że nikomu się nic złego nie dzieje, ale teraz musimy tę telewizję utrzymać, musimy ją wesprzeć, musimy ją rozwinąć tak, żeby na trwałe była największą telewizją w Polsce – stwierdził Tomasz Sakiewicz w czwartek w wydaniu specjalnym na antenie stacji.

"Musimy mieć z czego żyć"

"My musimy mieć z czego żyć. I to jest kolejny apel do Państwa" – można przeczytać na Tvrepublika.pl.

Czytaj też: Stacja wPolsce24 od ponad miesiąca zbiera na kamery. Jej zbiórki trwają dłużej niż Republiki

W oświadczeniu Sakiewicz tłumaczył też, że reklamodawcy są ofiarami, "bo większość z nich nie podziela poglądu panującego w Polsce reżimu". – Jeden z nich powiedział mi wprost: "proszę Pana, ja się po prostu boję. Boję się o moją firmę, boję się o siebie samego, o to, że mnie zniszczą lub zrobią coś gorszego" – tłumaczył Sakiewicz.

I dodał: – Rzeczywiście, kilku z nich zwróciło się do mnie z propozycją, że jeśli odpuścimy radykalną krytykę Donalda Tuska i Jerzego Owsiaka, to będą u nas dalej emitować reklamy. Postawili to jako warunek.

Nadawca Republiki pozwał Jerzego Owsiaka

Przypomnijmy, że na początku tygodnia prezes Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Jerzy Owsiak ogłosił, że WOŚP nie będzie już współpracować z firmami reklamującymi się w Republice. W trakcie konferencji prasowej powiedział, że był atakowany przez tę stację, masowo hejtowany przez jej widzów w mediach społecznościowych, grożono mu też śmiercią. Stwierdził także, że Republika odmówiła wyemitowania reklamy jednego z klientów, bo spot nawiązywał do finału WOŚP.

Czytaj też: Lidl deklaruje, że przestanie się reklamować w Republice

Po wypowiedzi Owsiaka z reklamowania w Republice wycofał się m.in. producent słodyczy Wawel.

Z kolei nadawca Republiki pozwał Jerzego Owsiaka, zarzucając mu czyn nieuczciwej konkurencji. Wytoczył mu też proces cywilny i karny.

Ponadto, jak podawaliśmy, Fundacja Niezależne Media, na konto której trafiają m.in. wpłaty od widzów Republiki w ramach przeprowadzanych przez stację zbiórek, ma zwrócić do budżetu państwa 5,7 mln zł dotacji. Fundacja Niezależne Media to jeden z akcjonariuszy nadawcy Republiki.

Stacja od dłuższego czasu prowadzi zbiórki na różne cele. Ostatnio zaczęła zbierać 5,5 mln zł na wóz transmisyjny.

Czytaj też: W Republice służby Tuska „szturmowały siedzibę stacji”, ale to jej pracownicy napastowali reportera TVN 24

(MNIE, 02.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.