Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 24, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora zamyka Goldenline.pl. "Za późno już na ratowanie tego serwisu"

Spółka Goldenline pod koniec kwietnia została postawiona w stan likwidacji (screen: Goldenline.pl)

Należący do Agory serwis rekrutacyjny Goldenline.pl informuje użytkowników, że przestanie działać 30 listopada. - Znika z internetu, jak większość polskich serwisów społecznościowych – zauważa Rafał Agnieszczak, przedsiębiorca internetowy.

Od dziś na Goldenline.pl nie można już publikować nowych ogłoszeń i wpisów. We wtorek wyłączono możliwość zakładania nowych kont. „Pomimo naszych starań, dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe doprowadziły do podjęcia decyzji o likwidacji serwisu” – informowani są zarejestrowani użytkownicy.

Biuro prasowe Agory nie odpowiedziało nam na pytania o powody podjęcia decyzji o zamknięciu Galdenline.pl.

W branży jednak słychać, że los tego serwisu był przesądzony, podobnie jak innych polskich serwisów społecznościowych. - Wcześniej zamknięte zostały na przykład Nasza Klasa czy Grono.net – wskazuje Rafał Agnieszczak. - Nie wytrzymały konkurencji z globalnymi serwisami. Goldenline.pl szans nie dał LinkedIn. Na ratowanie go jest za późno. Nie ma też możliwości, żeby powstały jakieś polskie serwisy, które byłyby zdolne do nawiązania konkurencji z globalnymi koncernami – dodaje Agnieszczak.

Czytaj też: Ranking cytowań IMM: "GW" przed "Rzeczpospolitą". "Press" w czołówce swojej kategorii

W sprawozdaniu kwartalnym Agory podano, że nadzwyczajne zgromadzenie wspólników Goldenline pod koniec kwietnia 2024 roku podjęło uchwałę o rozwiązaniu spółki i postawieniu jej w stan likwidacji. Przedstawiciele Agory tłumaczyli, że „wyniki Goldenline nie napawały optymizmem”.

Agora na początku stycznia 2024 roku za 6,2 mln zł sprzedała spółkę HRlink spółce eRecruitment Solutions z Grupy Pracuj. Transakcja nie objęła Goldenline, w której HRlink miał 100 proc. kapitału zakładowego. Jedynym udziałowcem Goldenline została spółka Wyborcza. W lutym 2024 roku doszło do zmian w zarządzie Goldenline – z zarządu odwołany został Arkadiusz Kuchto, a w skład zarządu powołano Joannę Kwas i Mateusza Nowaka.

W 2023 roku spółka Goldenline uzyskała 1,47 mln zł przychodów i zanotowała 369 tys. zł straty. W jej sprawozdaniu za 2022 rok podano, że z końcem 2022 roku swój profil zawodowy w serwisie miało ponad 3 mln osób.

Twórcą Goldenline.pl jest Mariusz Gralewski. Agora w serwis zainwestowała w 2011 roku (za 36 proc. zapłaciła 11,5 mln zł) i w 2016 roku (za kolejne 53 proc. zapłaciła 8,5 mln zł).

(MAK, 24.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.