Ranking cytowań IMM: "GW" przed "Rzeczpospolitą". "Press" w czołówce swojej kategorii
W rankingu wszystkich mediów liderem była "Gazeta Wyborcza" (fot. Leszek Szymański/PAP)
We wrześniu "Gazeta Wyborcza" zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej cytowanych mediów w Polsce, przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Odnotowała 3925 cytowań. Na drugim miejscu, z ośmioma wzmiankami mniej, znalazła się "Rzeczpospolita", a trzecią pozycję zajął Onet (3,1 tys. powołań).
Na "Gazetę Wyborczą" inne media powoływały się ponad 3,9 tys. razy. "Jednym z materiałów, który zwrócił uwagę dziennikarzy innych redakcji, był wywiad Agnieszki Dobkiewicz z burmistrzem Kłodzka, Michałem Piszką. W rozmowie lokalny polityk skarżył się na brak oficjalnych komunikatów, które ostrzegłyby przed nadchodzącą falą powodziową" – podał IMM. Wiceliderem – z liczbą przeszło 3,9 tys. wzmianek – została "Rzeczpospolita". Trzecie miejsce w rankingu tytułów prasowych zajął "Fakt" – 2,2 tys. cytowań.
Czytaj też: Piotr Żak może zostać pozbawiony wpływu na Polsat. Dziś nadzwyczajne zgromadzenie
Liderem wśród stacji telewizyjnych był TVN 24 – ponad 3 tys. wzmianek. Drugie miejsce zajął Polsat News – blisko 2,5 tys. powołań, a trzecie TVP Info – blisko 1,7 tys.
(fot. Instytut Monitorowania Mediów)
(fot. Instytut Monitorowania Mediów)
(fot. Instytut Monitorowania Mediów)
Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych należało do RMF FM – 2,2 tys. wzmianek. Drugie miejsce przypadło Radiu Zet – blisko 1,8 tys., a trzecie Programowi I Polskiego Radia – 845 cytowań.
W przypadku mediów internetowych pierwszy był Onet (ponad 3 tys. cytowań). Wiceliderem była Wirtualna Polska – ponad 2,9 tys. wzmianek. Z kolei Interię, trzecią, cytowano ponad 1,7 tys. razy.
(fot. Instytut Monitorowania Mediów)
(fot. Instytut Monitorowania Mediów)
Wśród tygodników i dwutygodników liderem był "Newsweek Polska" – 607 cytowań. Drugie miejsce, z 498 wzmiankami, zajął dwutygodnik "Viva", a trzecie "Wprost" – 335 cytowań.
Czytaj też: Program Martyny Wojciechowskiej dał TVN pozycję lidera w grupie 20-54
W rankingu miesięczników i dwumiesięczników 366 cytowań miał "Forbes". Drugą pozycję zajął "Press" – 317 wzmianek. Media cytowały m.in. treść ujawnionego przez "Presserwis" listu, który wystosował do swoich pracowników Zygmunt Solorz, właściciel Grupy Polsat Plus. Trzecie miejsce należało do "Twojego Stylu" – 151 cytowań.
(fot. Instytut Monitorowania Mediów)
W zestawieniu portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej Money odnotowało 567 wzmianek. Wiceliderem, z 523 cytatami, został Business Insider Polska. Trzecie miejsce miał Bankier – 234 wzmianki.
W zestawieniu najczęściej cytowanych tytułów prasowych o tematyce ekonomiczno-biznesowej pierwsze miejsce należało do dziennika "Rzeczpospolita" – ponad 3,9 tys. cytowań. Drugą lokatę zajął "Dziennik Gazeta Prawna" – blisko 1,5 tys. wzmianek. Trzeci, z liczbą 535 cytowań, był "Puls Biznesu".
Liderem zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów o tematyce zdrowotnej był Rynek Zdrowia – 174 cytowania. Drugie miejsce zajął Medonet – 106 cytowań, a trzecie – ABC Zdrowie – 52.
Czytaj też: Sąd orzekł, że postawienie Radia Kielce w stan likwidacji było zgodne z prawem
Wśród mediów sportowych TVP Sport miało 1,2 tys. cytowań, Meczyki – 891 wzmianek, a "Przegląd Sportowy" – 618.
Liderem zestawienia mediów regionalnych była "Gazeta Wrocławska" – 223 cytowania. Drugie miejsce zajęła "Gazeta Krakowska" – 187, a trzecie Radio Poznań – 174 cytaty.
Pierwsze miejsce w rankingu wydawnictw miał Ringier Axel Springer Polska. Na media należące do grupy powołano się łącznie ponad 8 tys. razy. Druga była Agora – 7,4 tys., a trzeci Cyfrowy Polsat – niemal 5,8 tys.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie prawie 58 tys. przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się wzmianki ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Czytaj też: Polskie Radio do wyborów prezydenckich w USA ze specjalnymi podcastami
(MNIE, 23.10.2024)