Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Astro zmniejszyła przychody, bo TVP skróciła sezon teleturnieju "Familiada"

"Z uwagi na decyzję Telewizji Polskiej o wydłużeniu okresu emisji odcinków powtórkowych »Familiady« o miesiąc maj, okres nagrań nowych odcinków tego teleturnieju przed wakacjami uległ nieoczekiwanemu skróceniu" – podano w sprawozdaniu (screen Vod.tvp.pl)

Spółka Astro, producent teleturnieju "Familiada" dla Telewizji Polskiej i nadawca m.in. telewizyjnego kanału News24, w pierwszym półroczu miała 1,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 314 tys. zł straty netto.

W stosunku do pierwszego półrocza 2023 roku przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów były niższe o 29,7 proc.

"Bezpośredni wpływ na zmniejszenie przychodów"

"Z uwagi na decyzję Telewizji Polskiej o wydłużeniu okresu emisji odcinków powtórkowych »Familiady« o miesiąc maj, okres nagrań nowych odcinków tego teleturnieju przed wakacjami uległ nieoczekiwanemu skróceniu. Miało to bezpośredni wpływ na zmniejszenie osiągniętych przez Emitenta przychodów o kwotę ok. 450 tys. złotych oraz w efekcie wynik finansowy" – podano w sprawozdaniu.

Czytaj też: "Dobrego dnia" w TVP 3 Warszawa zostanie programem popołudniowym

Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów spadły z 2,6 mln do 877 tys. zł. Ograniczono też koszty ogólnego zarządu, związane z kierowaniem spółką – o 40,4 proc., do 549 tys. zł.

Finalnie firma Astro miała stratę 314 tys. zł wobec 1,96 mln zł na minusie w pierwszym półroczu 2023 roku.

Z kolei w samym drugim kwartale spółka zanotowała 370 tys. zł przychodów ze sprzedaży (906 tys. zł rok wcześniej) oraz 426 tys. zł straty netto (o 41,4 proc. mniejszą).

Decyzja Astro o dywersyfikacji działalności

W ostatnich miesiącach mocno ograniczono ofertę programową News24 i pożegnano się z większością załogi. W związku z zaległościami w opłatach stacja News24 nie jest monitorowana przez Nielsen Media.

Czytaj też: Była prezenterka TVP Izabella Krzan w nowym, wieczornym talk-show TVN Style

Spółkę Astro kontroluje Ryszard Krajewski. Jak podano w komunikacie, w celu doprowadzenia do poprawy wyników finansowych spółka podjęła decyzję o dywersyfikacji swojej działalności.

"W związku z tym, (...) Emitent powziął pierwsze kroki w celu rozbudowy budynku przy ul. Inżynierskiej 4 (w Warszawie – przyp. red.). Zgodnie z zamierzeniami Spółki pod tym adresem powstanie nowe Studio Telewizyjne, gdzie Astro S.A. będzie kontynuowała swoją podstawową działalność producencko-telewizyjną. Jednocześnie dodatkowe kondygnacje nowego budynku zostaną przeznaczone na lokale mieszkalne, które Spółka planuje sprzedać po poszerzeniu swojej działalności" – podano.

Czytaj też: Orlen odmawia informacji o rekrutacji do zarządu Ruchu i nie chce komentować

(MNIE, 20.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.