Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 29, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eksperci z SPTC o przyszłości Polska Press: Dać szansę, trzymać z daleka od samorządów

Polska Press i jej tytuły nie powinny trafić w ręce samorządów (fot. Wikipedia/Panek/CC BY-SA 4.0)

Kilka, a nawet kilkanaście miesięcy na transformację, wymiana kadr, współistnienie w nowym ekosystemie prasy regionalnej i lokalnej – to sugestie ekspertów ze Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowej na temat przyszłości Polska Press Grupy. Stanowisko opracowali m.in. eksperci, którzy kiedyś byli związani z PPG.

Stowarzyszenie Praktyków Transformacji Cyfrowej, zrzeszające ekspertów z obszaru nowych technologii w mediach, wypracowało stanowisko w sprawie transformacji Polska Press. Swoimi nazwiskami firmują je m.in. Paweł Nowacki i Mirosław Kowalski, którzy stali za internetowym sukcesem grupy na początku XXI wieku.

Sprzedaż PPG dużym wydawcom nie rozwiąże problemu

Stowarzyszenie zauważa, że zakup Polska Press Grupy od niemieckiego wydawcy, w imię fałszywie pojmowanej repolonizacji, zrobił dużą krzywdę nie tylko dziennikarzom podlegającym politycznej presji, ale i samej spółce, która nie była rozwijana w odpowiedni sposób. Za błędny uważa pomysł podziału spółki i przekazania jej części w ręce samorządów. Zdaniem ekspertów taki ruch nie służyłby stabilizacji dziesiątek miejsc pracy dla dziennikarzy czy możliwości kontrolowania lokalnej władzy.

Czytaj też: Uzdrowione media Polska Press będą poważną konkurencją dla lokalnych wydawców

Zdaniem ekspertów nawet sprzedaż PPG dużym wydawcom nie rozwiąże problemu wydawnictwa. Jego tytuły muszą w pierwszej kolejności odbudować zaufanie czytelników. Orlen, który pozostaje właścicielem Polska Press, powinien jeszcze przez kilka lub kilkanaście miesięcy opiekować się spółką. Tak, by mogła ona stanąć samodzielnie na nogi bez konieczności wspomagania finansowego.

– Taka polisa bezpieczeństwa dana przez Orlen pozwala na rozsądne decyzje, wymianę kadr – w tym powrót do spółki dziennikarzy, którzy nie chcieli wykonywać poleceń politycznych nominatów – oraz pozwoli zastanowić się nad przyszłością rynku wydawców regionalnych, niezbędnego dla zdrowego ekosystemu mediów, na poziomie lokalnym wciąż zmagającego się z niezdrową konkurencją wydawnictw samorządowych – uważają specjaliści.

Dodają, że dowolna decyzja w sprawie Polska Press powinna uwzględniać i dawać równe szanse już istniejącym mediom regionalnym i lokalnym, także tym, które zostały założone w ostatnich latach przez dziennikarzy, którzy odeszli z PPG po przejęciu jej przez Orlen.

Czytaj też: Co by było, gdyby WP lub ZPR Media przejęły Polska Press. "Silna konkurencja, zawirowania"

(PAR, 29.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.