Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Uzdrowione media Polska Press będą poważną konkurencją dla lokalnych wydawców

Polska Press została kupiona przez Orlen w 2021 roku za 210 mln zł (fot. Marcin Obara/PAP)

Serwisy NaszeMiasto.pl, należące do Polska Press, po ewentualnej zmianie właściciela będą dużą konkurencją dla portali prowadzonych przez lokalne wydawnictwa. Wystarczy, że postawią na jakościowe dziennikarstwo, którego w ofercie Polska Press po przejęciu przez Orlen obecnie nie ma.

Lokalni wydawcy najbardziej obawiają się przejęcia Polska Press przez Wirtualną Polskę.

Polska Press wymaga uzdrowienia

– Już teraz widzimy ekspansję WP w sektor lokalny – mówi Arkadiusz Gruchot, wydawca serwisów z grupy Nowiny.pl dla mieszkańców zachodniej części województwa śląskiego. – Wirtualna Polska szuka dziennikarzy w terenie, a to znaczy, że chce rozbudować lokalne serwisy. To poważny gracz, którego musimy się obawiać – dodaje Gruchot.

Czytaj też: Tomasz Jakubiak odwołany z funkcji przewodniczącego Rady Nadzorczej Polska Press

Wydawcy lokalni mniej obaw wyrażają w stosunku do codziennych gazet Polska Press. – Gdyby ten wydawca zdecydował się na stworzenie z dzisiejszych dzienników regionalnych tygodników miejskich, to mielibyśmy w tym sektorze poważną konkurencję – mówi Andrzej Andrysiak, szef Rady Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

W ocenie Jarosława Śliżewskiego, współtwórcy Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowych, lokalni wydawcy mają jeszcze czas na przemyślenie swoich strategii. – Na razie Polska Press wymaga uzdrowienia, a to potrwa. I nie ma tu znaczenia, czy grupa zostanie wystawiona na sprzedaż, czy pozostanie w Orlenie. Potrzebuje co najmniej dziewięciu miesięcy na naprawę, choć bardziej realne jest, że nastąpi ona w okresie 18 miesięcy – mówi ekspert.

Grupa Polska Press ze stratami

Zakupem aktywów Polska Press zainteresowana jest nie tylko Wirtualna Polska, ale także Grupa ZPR. Według nieoficjalnych informacjo w Ministerstwie Aktywów Państwowych rozważana jest także opcja sprywatyzowania spółki wydawniczej poprzez giełdę.

Czytaj też: Co by było, gdyby WP lub ZPR Media przejęły Polska Press. "Silna konkurencja, zawirowania"

Polska Press została kupiona przez Orlen w 2021 roku za 210 mln zł. Średnia sprzedaż egzemplarzowa jej największego tytułu – "Gazety Pomorskiej" wynosiła w 2023 roku 12,35 tys. (dane PBC). Z kolei serwisy internetowe grupy według danych Mediapanelu PBI/Gemius w lutym br. zanotowały 16,6 mln realnych użytkowników.

Ostatnie lata Grupa Polska Press zamknęła stratami – 30,8 mln zł w 2021 i 23 mln zł w 2022 roku.

Czytaj też: Wyniki Grupy Agora w 2023 roku. Najwyższe w historii przychody. 303 tys. subskrypcji

(PAR, 20.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.