WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen potwierdza, że dostał dwie oferty na zakup Polska Press

Polska Press Grupą są zainteresowane Wirtualna Polska i ZPR (screen: YouTube/Radio Maryja)

Do Orlenu wpłynęły dwie oferty "wykazujące zainteresowanie Polska Press" – przekazał w czwartek p.o. prezesa koncernu Witold Literacki. Chodzi prawdopodobnie o ofertę grupy Wirtualna Polska i drugą – Grupy ZPR, o których informował "Presserwis". Prezes jednak tego nie potwierdził.

– Trochę za wcześnie mówić, co zrobimy z Polska Press. Prowadzimy analizy wielowymiarowe w sensie ekonomiki i opłacalności biznesu. Po tym czasie będziemy mogli się wypowiedzieć, jakie podejmiemy kroki – powiedział Witold Literacki podczas konferencji PKN Orlen, na której omówiono wyniki finansowe za czwarty kwartał 2023 roku zaprezentowane wcześniej.

Czytaj też: Grupa ZPR Media złożyła ofertę przejęcia wydawnictwa Polska Press od Orlenu

Jak dodał Witold Literacki oferty nie są wiążące, a Orlen nie podejmuje na razie decyzji w sprawie sprzedaży Polska Press Grupy.

Z informacji "Presserwisu" wynika, że o ewentualnych ofertach na zakup Polska Press nie chcą na razie mówić ani Agora, ani Ringier Axel Springer Polska.

– Nie informujemy o inwestycjach, które rozważamy czy planujemy, a wyłącznie o tych, które realizujemy – zaznaczyła Anna Marucha, dyrektor komunikacji korporacyjnej Agory.

Czytaj też: Wirtualna Polska może być zainteresowana zakupem Polska Press. "Korzystna transakcja"

– Nie komentujemy naszych planów związanych z akwizycjami – odpowiedziała Agnieszka Skrzypek-Makowska z RASP.

Polska Press Grupa została przejęta przez Orlen na początku 2021 roku za kwotę ok. 200 mln zł. Wymieniono zarząd na ludzi sprzyjających PiS, a potem redaktorów naczelnych. Po przejęciu gazet i serwisów przez koncern paliwowy z redakcji odeszła też część dziennikarzy. Nie udało się również powstrzymać spadków sprzedaży gazet papierowych, a należące do PPG serwisy internetowe nie przyniosły zysków, które mogłyby pokryć straty związane ze spadającymi nakładami gazet.

Czytaj też: Co by było, gdyby WP lub ZPR Media przejęły Polska Press. "Silna konkurencja, zawirowania"

(PAR, 22.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.