Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 29, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Rachoń dyrektorem programowym TV Republika. Stacja poszerzyła zasięg naziemny

Michał Rachoń jest współautorem serialu dokumentalnego "Reset", uderzającego m.in. w obecnego premiera Donalda Tuska (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Michał Rachoń został dyrektorem programowym TV Republika. Stacja poszerzyła zasięg o kolejne naziemne multipleksy lokalne.

Jak wyjaśnia "Presserwisowi" Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny kanału, Rachoń objął stanowisko, które nie istniało od dwóch lat. W przeszłości tę funkcję pełnił m.in. Witold Newelicz. Michał Rachoń nie odpowiedział na pytanie, czy planuje zmiany w ofercie stacji.

Rola Michała Rachonia w TV Republika

Do zeszłego tygodnia Rachoń był związany z TVP, ale po zmianie prezesa z Mateusza Matyszkowicza na Tomasza Syguta i zawieszeniu TVP Info od razu przeniósł swój program "Jedziemy" do TV Republika, zmieniając jego nazwę na "Jedziemy. Michał Rachoń". Ma też prowadzić programy w języku angielskim, nadawane w ramach nocnego pasma TV Republika.

Czytaj też: Byli i obecni pracownicy TVP apelują o uniezależnienie mediów publicznych od polityków

Rachoń wcześniej pracował już w TV Republika. Był też działaczem Prawa i Sprawiedliwości.

Ponadto TV Republika poszerzyła zasięg o trzy lokalne multipleksy – na granicach województwa śląskiego i łódzkiego (Tomaszów Mazowiecki i Częstochowa) oraz w województwie dolnośląskim (Jelenia Góra + Wrocław). Są zarządzane przez grupę MWE Networks. – Jest to współpraca na zasadach rynkowych. Nasze multipleksy są otwarte dla wszystkich chętnych nadawców – przekazał nam Michał Winnicki, właściciel grupy.

Stacja nadaje też naziemnie na MUX BCAST (Grupa Polsat Plus) w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku oraz w Katowicach na MUX TVS, a także kablowo, satelitarnie i poprzez swoją stronę internetową.

Według Nielsen Media TV Republika zyskała udziały w rynku dzięki zawieszeniu TVP Info. W środę 20 grudnia, w dniu zaprzestania emisji TVP Info, stacja miała średnio 2,61 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 1,13 proc. w komercyjnej 16-49 i 1,75 proc. w komercyjnej 16-59. Dzień później, w czwartek, było to odpowiednio – 3,35 proc., 1,94 proc. i 2,22 proc. Dla porównania w listopadzie TV Republika miała zaledwie 0,11 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 0,03 proc. w komercyjnej 16-49 i 0,05 proc. w komercyjnej 16-59.

Czytaj też: Tego bronią propagandyści. W PiS-owskich mediach stworzyli dla siebie system fuch

(MNIE, 29.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.