Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 28, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lokalni wydawcy nie wytoczą procesów Ogólnopolskiej Grupie Badawczej za wybory. Zbyt małe straty

Lokalne portale same zajmą się obsługą wyborów samorządowych (fot. Unsplash.com/Element5 Digital)

Wydawcy portali lokalnych, których Ogólnopolska Grupa Badawcza pozbawiła w dniu wyborów parlamentarnych lokalnych wyników, nie będą dochodzić swoich strat. Jak mówią – okazały się zbyt niskie, by angażować prawników.

Przed wyborami parlamentarnymi Ogólnopolska Grupa Badawcza zaproponowała wydawcom lokalnych portali wyniki exit poll i late poll ze swoich gmin i powiatów. W zamian wydawcy mieli umieścić na swoich stronach aktywne linki do serwisu OGB "Stan polityki" i okienka z transmisją live wieczornego programu wyborczego sondażowni.

"To trochę za mało"

Efekt umowy w niczym nie przypominał zapowiedzi. Lokalne portale dostały tylko wyniki ogólnopolskie, które i tak przedstawiono wcześniej w telewizjach i na dużych portalach. Łukasz Pawłowski, prezes OGB, tłumaczył, że przyczyną badawczej wpadki była niespodziewanie wysoka frekwencja i fakt, że część ankieterów po prostu porzuciła swoją pracę.

Czytaj też: Roman Giertych wygrał proces o zniesławienie z ekspertem TV Republika

Pierwotnie wydawcy zadeklarowali zbiorowy pozew przeciwko OGB, która nie wywiązała się z umowy barterowej. Podstawą pozwu miało być określenie wysokości wzajemnych świadczeń w barterze.

– Okazało się, że wielu wydawców wyceniło swoje roszczenia na 1,5-2 tys. zł – mówi redaktor naczelny portalu Moja-Ostroleka.pl Krzysztof Chojnowski. On również znalazł się w gronie pokrzywdzonych przez OGB. – Stwierdzili, że to trochę za mało, by w sprawę angażować prawników. W zasadzie sprawa upadła, choć słyszałem, że jeden z portali chce jednak się sądzić. Ale zrobi to indywidualnie.

Łukasz Pawłowski, dążąc do porozumienia z wydawcami, zaproponował im swoje usługi w czasie wyborów samorządowych. Jednak po październikowej wpadce lokalne portale wolą zajmować się lokalnymi wyborami same. Mają w tym już praktykę.

Czytaj też: Czuchnowski, Dawidowicz i inni. Triumf dziennikarzy. Komisje zbadają afery ujawniane przez niezależne media

(PAR, 28.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.