Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Przetargowe Bingo" – rusza kampania promująca dobre praktyki branżowe

– Kampania ma pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo” – mówi Marcin Gaworski, CEO 180heartbeats + Jung v. Matt, prezes SAR (screen: YouTube/SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej)

Koniec z przetargowym bingo – rusza pierwsza szerokozasięgowa kampania branżowa promująca skuteczne praktyki przetargowe.

Profesjonalny brief z jasnymi celami i jawnym budżetem, ograniczona liczba agencji w przetargu, obiektywne kryteria oceny i negocjowanie w duchu partnerstwa – to kilka z 10 skutecznych zasad przetargowych promowanych w startującej dzisiaj, 21 listopada, kampanii "Przetargowe Bingo".

10 podstawowych zasad

Kampania to kolejne działanie w ramach inicjatywy koalicji branżowej SAR, PSML, IAA Polska, ze wsparciem IAB i POR (Polska Organizacja Reklamodawców). Dotychczas w wyniku Dialogu Branżowego powstała m.in. Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej, będąca zbiorem rekomendacji i narzędzi w 9 kategoriach marketingowych.

Czytaj też: Papaya New Directors współpracuje z SOS Wioski Dziecięce i Fem Fund

– Standardy z Białej Księgi zostały skrócone do 10 podstawowych zasad – tłumaczy Marcin Gaworski, CEO 180heartbeats + Jung v. Matt, prezes SAR. Dodaje: – Stworzenie Białej Księgi to pierwszy etap, teraz chcemy, by marketerzy i same agencje przekonali się, że przestrzeganie standardów zwyczajnie się opłaca. Że "skuteczny przetarg = skuteczny biznes", a stosowanie dobrych praktyk jest gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej.

Gaworski zauważa: – Kampania ma pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką.

Wszystkie rekomendowane zasady i dobre praktyki można znaleźć na stronie: www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo, do którego przekierowuje kampania.

"Skuteczne standardy to skuteczne wyniki"

– Chcemy promować poszanowanie zasobów, bo w rezultacie prowadzi ono do lepszych pomysłów, oszczędności czasu, pieniędzy, a również zasobów planety. Sprzyja także większej motywacji i zaangażowaniu dostawców. Nie mamy wątpliwości, że skuteczne standardy w biznesie to skuteczny partner i skuteczne wyniki – dodaje Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML.

Czytaj też: Kanał Zero Stanowskiego ma być "nową jakością". Nie wystartował, a już ma 460 tys. subskrypcji

Projekt promuje spot "Przetargowe Bingo", na planie którego – obok aktora Janusza Chabiora – spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych: Mariusz Gerałtowski (PSML), Dominik Górka (Live Age), Dorota Haller (HONOR/HUAWEI), Magdalena Heinrich (AstraZeneca), Jakub Kamiński (Brain), Adrian Kawecki (Mindshare), Olga Kustra-Kowalczyk (IKEA), Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas), Jerzy Minorczyk (IAA Polska), Paweł Patkowski (Orange), Lena Stryjewska (2012 agency), Maciej Twardowski (Ogilvy), Paweł Tyszkiewicz (SAR), Marcin Wocial (Play).

W ramach akcji zaplanowana jest również kampania digital, advertoriale edukacyjne (z udziałem marketerów występujących w spocie), mailingi oraz działania w social mediach z ekspertami branżowymi.

Udział wszystkich stron rynku

Kampania od dziś trafia do social mediów agencji zrzeszonych w organizacjach stojących za tym przedsięwzięciem, w kolejnym etapie zaplanowane są działania na Onecie i WP, a także kampanie targetowane na LinkedIn i YouTube.

Czytaj też: Vistula wypuściła kolekcję NFT. Celem jest przyciągnięcie nowych grup klientów

Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska, podkreśla, że jest to inicjatywa, przy której współpracują organizacje zrzeszające i agencje, i marketerów, a wypracowanie standardów odbywa się przy udziale wszystkich stron rynku usług marketingowych. – Nie możemy mówić o standardach głosem tylko jednej strony – dodaje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. 

Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem – Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, strategię kampanii opracowały Anna Koszur – managing director Freundschaft – i Agnieszka Gozdek, strategy director & partner 180heartbeats + Jung v Matt. Za media odpowiada Mindshare Poland, za produkcję filmu F25 Production House, za komunikację PR – Monday Group Agencja Komunikacji.

Czytaj też: "Piękny i długi" serial reklamowy Apart. Odsłona trzecia, równie słodka

(AMS, 21.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.