Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Listopad 06, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apel Romów przed siedzibami Google, Mety i Netflixa. Nawoływanie do inkluzywności

Kampania kieruje na stronę Romowie.org (fot. materiały prasowe)

Publicis Worldwide Poland postanowił rozpocząć społeczną dyskusję na temat równości i tolerancji wobec społeczności romskiej w Polsce. Romowie dostali głos w przestrzeni miejskiej, w której nawołują do inkluzywnych działań gigantów technologicznych.

Na ulicach Warszawy pojawiły się billboardy nawołujące Google, Metę i Netflix do poprawy ich usług i produktów. Tak, by były one bardziej inkluzywne oraz uwzględniały osoby o narodowości romskiej. Hasło przewodnie kampanii to #StopRomofobii. Apel do Mety o uzupełnienie biblioteki emoji o romską flagę został wyświetlony przy Rondzie Daszyńskiego.

Zjawisko romofobii

Przy ulicy Towarowej w Warszawie pojawiła się propozycja projektu pierwszego w historii firmy Google romskiego Doodle’a. Rysunek mógłby się ukazać na stronie głównej wyszukiwarki 5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Języka Romskiego. Projekt Doodle’a został skonsultowany ze znaną romską artystką Małgorzatą Mirgą-Tas.

Czytaj też: Chiny usuwają anonimowość kont blogerów mających ponad 500 tys. obserwujących

Karolina i Karol Kwiatkowscy z Centralnej Rady Romów zwracają uwagę, że według danych zebranych podczas Narodowego Spisu Powszechnego w 2021 roku ponad 13 tys. osób zadeklarowało swoją przynależność etniczną jako romską.

"Romowie, w całej różnorodności, są największą mniejszością etniczną w Europie i borykają się z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Możemy mówić o zjawisku tzw. romofobii. Jej skutkami są m.in. dyskryminacja, długotrwałe bezrobocie, brak opieki zdrowotnej, utrudniony dostęp do edukacji czy wynajęcia mieszkania" – wyjaśniają.

Billboardy powstały dla Centralnej Rady Romów w Polsce. Za realizację kampanii odpowiadają agencje należące do Publicis Groupe. Autorem koncepcji kreatywnej oraz strategii jest Publicis Worldwide, natomiast planowaniem i zakupem nośników zajął się Spark Foundry.

Czytaj też: Alesya Marokhovskaya, rosyjska dziennikarka, w rozmowie z "Presserwisem": "Znów się boję"

(KAP, 06.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.