Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 10, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ukazała się książka o zmianach w Polska Press - "Okiem naczelnych" Adama Szynola

"Okiem naczelnych" Adama Szynola będzie niebawem dostępna w księgarniach Bonito i Liber (fot. Oficyna Wydawnicza Atut)

Wrocławski medioznawca Adam Szynol opublikował serię rozmów z byłymi redaktorami naczelnymi dzienników Polska Press, odwołanymi po przejęciu grupy przez państwowy Orlen. Książka "Okiem naczelnych" to wynik jego kilkumiesięcznej pracy badawczej.

Adam Szynol rozmawia ze wszystkimi dziewiętnastoma byłymi naczelnymi i jedynym (Stanisławem Wróblem z kieleckiego "Echa Dnia"), który pozostał na stanowisku. W opisie metodologii zaznacza wręcz, że to rozmowy, a nie pytania ankietowe. Dzięki temu prezentuje w książce barwny i obszerny obraz polskiej prasy lokalnej.

Czytaj też: Pytanie długie na minutę i 13 sekund, pomylona plansza i dżingiel nie w porę. Debata TVP

W rozmowie z "Presserwisem" zdradza, że niektóre wypowiedzi naczelnych dotyczą okoliczności zwalniania dziennikarzy (np. za picie z informatorami), inne wprost z bezlitosną szczerością oceniają przejęcie Polska Press przez Orlen jako koniec prasy regionalnej w Polsce.

- Padają też słowa o możliwości wykorzystania dzienników regionalnych teraz, przed wyborami, więc książka jest bardzo na czasie - podkreśla Szynol.

"Okiem naczelnych" to nie tylko rozmowy, ale też solidna, poparta przypisami i cytatami analiza przyczyn obecnego stanu regionalnych dzienników w Polsce. Szynol wprost wskazuje, jakie wcześniejsze posunięcia wydawców doprowadziły finalnie do sprzedaży Orlenowi grupy Polska Press, przeprowadzonej pod propagandowym hasłem "repolonizacji" mediów.

Dr hab. Adam Szynol jest medioznawcą z Zakładu Dziennikarstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Zanim zajął się teorią, przez 10 lat był czynnym dziennikarzem radowym i telewizyjnym. W 2022 roku kandydował z ramienia Koalicji Obywatelskiej do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jego obszary badawcze to m.in. dolnośląska prasa codzienna, prasa bezpłatna, globalizacja w mediach, sieci radiowe i format stacji radiowych, profesjonalizm (lub jego brak) dziennikarzy stacji telewizyjnych  czy korupcja w mediach. Dotychczas wydał samodzielnie książkę "Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w latach 1989-2003", wspólnie z dr Katarzyną Konarską z tego samego zakładu "Media and journalism in the digital era". Jest też autorem wielu artykułów naukowych w wydawnictwach medioznawczych. 

Książka Adama Szynola została wydana przez Oficynę Wydawniczą Atut. Będzie dostępna m.in. w sieciach księgarskich Bonito i Liber.

(PAR, 10.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.