Pierwszy strajk w mediach od upadku komunizmu?  |  Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Trzy kolejne nominacje dla McCann Poland i Mastercard Poland  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pierwszy strajk w mediach od upadku komunizmu?  |  Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Trzy kolejne nominacje dla McCann Poland i Mastercard Poland  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pierwszy strajk w mediach od upadku komunizmu?  |  Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Trzy kolejne nominacje dla McCann Poland i Mastercard Poland  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 15, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP zmieniła tytuł programu "Polska mówi", bo o prawa upomniał się portal Polskamowi.pl

Każdy odcinek jest realizowany w innej miejscowości. Pytania gościom może też zadawać publiczność (screen: Tvp.info)

TVP zmieniła tytuł programu publicystycznego "Polska mówi" na "Tu mówi Polska". O prawa do nazwy upomniał się portal informacyjny Polskamowi.pl., wysyłając wezwanie przez kancelarię prawną. Program prowadzony przez Miłosza Kłeczka, a ostatnio też Adriana Klarenbacha, ma wyniki poniżej średniej TVP 1. "Polska mówi" zniknął też z serwisu TVP VOD.

TVP nie odpowiedziała na nasze pytanie o powody zmiany tytułu programu. Tuż po emisji pierwszego odcinka o prawa do nazwy upomniał się jednak portal Polskamowi.pl.

"Myślano, że wszedłem w kooperację z TVP"

– Poprzez kancelarię prawną wysłałem do Telewizji Polskiej wezwanie do zaniechania naruszeń. Zawarłem w nim żądanie, żeby w ciągu 24 godzin dokonano zmiany nazwy. Tak się nie stało, a program jeszcze przez jakiś czas miał tytuł "Polska mówi". Chciałem też, żeby TVP przeprosiła nas za bezprawne użycie naszej nazwy w tytule swojego programu. Żadnej odpowiedzi z TVP jednak nie otrzymałem – wyjaśnia "Presserwisowi" Andrzej Dybowski z portalu Polskamowi.pl, prezes zarządu i główny udziałowiec wydającej go spółki Polska Mówi.

Czytaj też: Członek KRRiT chce wszczęcia postępowania przeciwko TVP. Chodzi o materiały o imigrantach i Smoleńsku

I dodaje: – Sprawa uderzyła we mnie też dlatego, że miałem sygnały od wielu osób, które myślały, iż wszedłem w kooperację z TVP. Nic takiego nie miało miejsca. Nasz portal funkcjonuje od 2016 roku i od początku jest całkowicie niezależny politycznie.

Program "Polska mówi" można oglądać od 30 sierpnia. Gospodarzem dwóch pierwszych wydań był Miłosz Kłeczek. Trzecie, które ukazało się już pod nowym tytułem – "Tu mówi Polska" – poprowadził Adrian Klarenbach. Obaj pracują w TVP, prowadząc różne programy publicystyczne.

Wyniki poniżej średniej

Według Nielsen Media nowy cykl publicystyczny TVP 1, który jest emitowany w środy o 21.10, ma średnio 641 tys. widzów, co przekłada się na 5,77 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 3,04 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Trzecie wydanie (już jako "Tu mówi Polska") oglądało średnio 660 tys. widzów, drugie – 646 tys., a pierwsze 616 tys.

Czytaj też: Krajowy Instytut Mediów ma nową dyrektorkę. To doradczyni Macieja Świrskiego

Dla porównania, w sierpniu TVP 1 miał średnio 6,93 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 4,55 proc. w komercyjnej 16-59.

Każdy odcinek jest realizowany w innej miejscowości. Pytania gościom może też zadawać publiczność.

Czytaj też: Katarzyna Dowbor dołącza do Canal+

(MNIE, 15.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.