Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 05, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The Guardian" blokuje możliwość przeglądania swoich treści przez ChatGPT

"The Guardian" dołącza do blokujących ChatGPT takich firm medialnych, jak CNN, Reuters, "The Washington Post", Bloomberg, "The New York Times" i jego strona sportowa Athletic (fot. ilgmyzin/Unsplash.com)

"The Guardian" zablokował OpenAI możliwość wykorzystywania swoich treści do zasilania produktów sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT.

Obawy, że OpenAI wykorzystuje licencjonowane treści do tworzenia narzędzi sztucznej inteligencji, doprowadziły do tego, iż autorzy wnieśli pozwy przeciwko firmie i branżom kreatywnym, wzywając do wprowadzenia zabezpieczeń chroniących ich własność intelektualną.

Czytaj też: OpenAI wypuszcza wersję ChatGPT dla dużych przedsiębiorstw

Wątpliwości dotyczą też możliwości masowej produkcji dezinformacji. Technologia stojąca za ChatGPT i podobnymi narzędziami jest trenowana poprzez pobieranie ogromnych ilości danych pochodzących z otwartego internetu, w tym artykułów prasowych, co umożliwia narzędziom przewidzenie najbardziej prawdopodobnego słowa lub zdania, które pojawi się po pytaniu użytkownika.

Według Originality.ai wśród serwisów informacyjnych blokujących obecnie GPTBot, pobierający dane ze stron internetowych w celu wprowadzenia ich do modeli sztucznej inteligencji, należą CNN, Reuters, "The Washington Post", Bloomberg, "The New York Times" i jego strona sportowa Athletic. Inne witryny blokujące GPTBot to Lonely Planet, Amazon, strona z ofertami pracy Indeed, witryna z pytaniami i odpowiedziami Quora oraz Dictionary.com.

Czytaj też: Meta rozważa wprowadzenie płatnych wersji Facebooka i Instagrama bez reklam

(MAC, 05.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.