Ekipa TVP na Euro 2024. Wiemy, kto skomentuje finał  |  Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Ekipa TVP na Euro 2024. Wiemy, kto skomentuje finał  |  Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Ekipa TVP na Euro 2024. Wiemy, kto skomentuje finał  |  Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 08, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB Polska/PwC AdEx: Dwucyfrowy wzrost reklamy online po pierwszym kwartale 2023 roku

W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe. Dane zbierano do 21 lipca 2023 roku (fot. Campaign Creators/Unsplash.com)

Po pierwszym kwartale 2023 roku wydatki na reklamę online wzrosły o ponad 200 mln zł w ujęciu rok do roku. Wartość rynku reklamowego online osiągnęła dzięki temu prawie 1,7 mld zł z dynamiką wzrostu na poziomie 14 proc.

Rok 2023 rozpoczął się dla reklamy online bardzo dobrze. Z poziomu 10 proc., zaobserwowanego w roku ubiegłym, w pierwszym kwartale 2023 roku dynamika wzrostu podskoczyła do 14 proc. Dla porównania – w analogicznym kwartale 2022 roku indeks wyniósł 9 proc. Obserwowane trendy świadczą o tym, że po pandemicznym zawirowaniu w roku 2020 (gdy tempo rozwojowe wydatków na komunikację marketingową w sieci spadło do 5 proc.), internet na stałe powrócił do długoterminowego trendu ze średnim indeksem sięgającym dwucyfrowego wzrostu.

Czytaj też: Tymbark powraca z nową aranżacją utworu "Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał"

Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie. Nadal dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), pozyskująca 41 proc. udziału i wyprzedzająca SEM, który stanowi jedną trzecią tortu reklamowego online. Wszystkie formaty odnotowały dodatnie wskaźniki wzrostu.

W aspekcie podziału branżowego ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Kolejność na ścisłym podium pozostała taka sama, a na pozostałych miejscach doszło do nieznacznych roszad. Największy wzrost odnotowały branże: nieruchomości oraz podróże, turystyka, HoReCa.

Press

Największy wzrost odnotowały branże: nieruchomości oraz podróże, turystyka, HoReCa (fot. materiały prasowe)

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku. W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe. Dane zbierano do 21 lipca 2023 roku.

Czytaj też: Agata Małkowska-Szozda po przetargu Wawelu: Rejection fee i Belg, który nas nie rozumiał

(AMS, 08.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.