Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Sierpień 04, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

FEST Festival odwołany. Partnerzy nie mają kontaktu z organizatorem

Organizatorem Fest Festival jest agencja Follow the Step (screen: festfestival.pl)

Tegoroczna edycja FEST Festivalu została odwołana. W piątek wycofali się kolejni podwykonawcy, a partnerzy nie mają kontaktu z organizatorem. Według informacji Press.pl powodem odwołania festiwalu jest brak płatności i niedotrzymywanie umów z podwykonawcami odpowiedzialnymi za budowanie terenu festiwalowego. W piątek wieczorem organizator oficjalnie odwołał imprezę. Poniżej publikujemy pełną treść oświadczenia organizatora.

Czytaj też: UOKIK z zarzutami dla Biedronki za ubiegłoroczną promocję. "Słabo czytelna"

Organizatorem Fest Festivalu jest agencja Follow the Step – to również właściciel warszawskiego klubu Smolna. Jak dowiedział się Press.pl, Follow the Step od wielu miesięcy zalega z płatnościami dla muzyków i DJ-ów występujących w klubie.

Jak informował wczoraj portal Slazag.pl, firma ochroniarska FOSA, która w poprzednich latach zabezpieczała FEST Festival, nie podpisała umowy z organizatorami.

– Odbieramy mnóstwo telefonów w sprawie odwołania Fest Festival, ale mimo wielokrotnych prób kontaktu z organizatorami nie udało nam się niczego dowiedzieć – mówił Łukasz Adamczyk, rzecznik chorzowskiego magistratu jeszcze na kilka godzin przed oficjalną decyzją. Miasto jest jednym z partnerów wydarzenia. – Przejrzeliśmy nawet wszystkie umowy, ale z nich wynika, że nadal pozostają w mocy.

Podobne doniesienia płynęły w piątek rano od innych partnerów organizatora. Jak mówił Emil Nowiński, odpowiedzialny w Ringier Axel Springer Polska za patronaty: – Mam tylko nieoficjalne informacje, m.in. od kolegi z agencji pośredniczącej w zawieraniu umów. Wszystko wskazuje na to, że festiwal się nie odbędzie, a organizator ogłosi upadłość. Nie mam jednak informacji oficjalnej, cały czas na nią czekam.

Czytaj też: Agata Małkowska-Szozda po przetargu Wawelu: Rejection fee i Belg, który nas nie rozumiał

Również przedstawiciele Winnicy Silesian w rozmowie z Press.pl potwierdzili, że festiwal się nie odbędzie. Winnica Silesian miała być odpowiedzialna za stworzenie ogródka winnego na terenie festiwalu, ale jej pracownicy usłyszeli od organizatorów, że "nie będą potrzebni". 

Nieoficjalnie odwołanie FEST Festivalu potwierdziły też osoby związane z ING Bankiem Śląskim, który również jest partnerem wydarzenia.

Od piątku w Parku Śląskim trwało rozmontowywanie scen festiwalowych. Poniżej zdjęcia autorstwa Katarzyny Pachelskiej, dziennikarki serwisu Slazag.pl:

Press

(fot. Katarzyna Pachelska/Slazag.pl)

Press

(fot. Katarzyna Pachelska/Slazag.pl)

Wkrótce potem w serwisach ebilet.pl oraz goingapp.pl nie można już było kupić biletów na Fest Festival. Oba portale wyłączyły sprzedaż.

W piątek po południu organizator festiwalu potwierdził Urzędowi Miasta w Chorzowie, że impreza się nie odbędzie.

Czytaj też: Matyszkowiczowi nie udało się zmienić „Wiadomości”. Dwa tematy: zły Tusk i dobry PiS

Kilka godzin poźniej organizator oficjalnie odwołał imprezę. Poniżej publikujemy pełną treść oświadczenia organizatora. Ukazało się na Facebooku.

OŚWIADCZENIE

Dzisiejszy dzień jest najbardziej bolesnym dniem w historii FEST Festivalu.

Z ogromnym bólem serca musimy poinformować Was, że niestety w tym roku jesteśmy zmuszeni odwołać festiwal i nie będziemy mogli razem spędzić tych pięknych chwil w Parku Śląskim. 

Nasz Festiwal znajdował się w fazie dynamicznego rozwoju, a jego frekwencja rok do roku rosła o ponad 30%. Taki dynamiczny rozwój pozwolił nam zakładać, że ten rok będzie równie dobry. Cieszyliśmy się z tego i właśnie pod taki wzrost frekwencji tworzyliśmy tegoroczna edycję. Niestety, pomimo ogromnego wsparcia od wielu naszych partnerów i sponsorów, tegoroczny kryzys w branży eventowo-rozrywkowej znacząco zmniejszył sprzedaż biletów, powodując, że nasze szacowanie było błędne. Na dzień dzisiejszy liczba uczestników osiągnęła niewiele ponad 50% planowanej frekwencji, czyniąc organizację FEST Festivalu niemożliwą do zrealizowania w tym roku.

W ostatnich kilku tygodniach robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby poradzić sobie z nową sytuacją. Wykorzystaliśmy wszystkie posiadane fundusze na organizację wydarzenia i konieczne do rozpoczęcia jego montażu. Przez ostatnie miesiące prowadziliśmy rozmowy z instytucjami publicznymi, sponsorami i funduszami, aby pozyskać dodatkowe finansowanie na tegoroczną edycję. Zredukowaliśmy koszty i dywersyfikowaliśmy kanały promocyjne. Żadne z tych działań nie przyniosło oczekiwanych efektów i nie zabezpieczyło finansów przed zbliżającym się wydarzeniem. Walczyliśmy o nasze ponowne spotkanie ze wszystkich sił i do ostatniej chwili. Jesteśmy niezmiernie zasmuceni i przepraszamy za to niepowodzenie wszystkich Was, którzy nam zaufali i wspierali nas przez ostatnie lata. Jednocześnie dziękujemy artystom, sponsorom, partnerom, wykonawcom i wolontariuszom oraz wszystkim zaangażowanym w tworzenie FEST Festivalu, a także Wam - festiwalowiczom, którzy przede wszystkim tworzyli atmosferę tego pięknego wydarzenia. 

Pierwsza edycja FEST Festivalu miała swoje miejsce w 2019 roku, już wtedy osiągając frekwencję 16 000 osób każdego dnia wydarzenia, co uplasowało festiwal w grupie największych wydarzeń muzycznych w Polsce. Jak się później okazało, był to najtrudniejszy okres w historii na rozpoczęcie nowej inicjatywy festiwalowej w naszym kraju.

Każdy nowy projekt tego typu potrzebuje kilku lat, aby osiągnąć próg swojej rentowności. W naszym przypadku ostatnie edycje festiwalu były finansowane z bieżącej działalności, wpłat własnych właścicieli, pożyczek od firm zewnętrznych. Mimo czterech lat wysiłków, projekt nie otrzymał odpowiedniego wsparcia ze strony jednostek publicznych, co znacznie utrudniło jego organizację.

Nasza inicjatywa spotkała się dodatkowo z wieloma przeciwnościami. W 2020 roku musieliśmy odwołać drugą edycję wydarzenia z powodu pandemii, a w 2021 roku działaliśmy w restrykcyjnych warunkach związanych z COVID-19. W 2022 roku spotkała nas kolejna trudność – wojna u naszych sąsiadów i ogromna inflacja spowodowały dwukrotny wzrost kosztów i postawiły festiwal w wyjątkowo trudnej sytuacji. Udało nam się wyjść obronną ręką z ubiegłorocznych problemów, jednak 2023 rok boleśnie zweryfikował nasze plany - w połowie czerwca, 30% tendencja wzrostu sprzedaży biletów odwróciła się, osiągając niższą sprzedaż niż ta z ubiegłorocznej edycji FESTa. Nie pomagały nam również inne kwestie - dalszy znaczący wzrost kosztów organizacji wydarzenia spowodowany inflacją, wyjątkowo rygorystyczne warunki płatności “z góry” dla podwykonawców i artystów, międzynarodowy kryzys, brak oczekiwanego wsparcia ze strony województwa, a także przekazanie terenu wydarzenia z 5-dniowym opóźnieniem. 

Przez ostatnie 5 lat nasz cały zespół wkładał pełne serce w organizację tego wydarzenia, z roku na rok starając się robić je coraz ciekawszym. Przez okrągłe 12 ostatnich miesięcy pracowaliśmy nad zorganizowaniem jeszcze lepszej, piękniejszej edycji, miejsca gdzie możecie oderwać się na 5 dni od codzienności i spędzić wspaniały czas ze swoimi bliskimi. Doświadczanie i przeżywanie tego razem z Wami od zawsze było dla nas największą nagrodą i powodem, dla którego to robimy.

Wszyscy posiadający bilety mogą ubiegać się o zwrot środków, niestety w obecnej sytuacji zmuszeni zostaliśmy do uruchomienia postępowania upadłościowego, co uniemożliwia na ten moment wypłatę jakichkolwiek należności przez spółkę. To dziś jedyna droga, która umożliwia nam rozliczenie się z organizacji festiwalu. Wszystkie osoby posiadające bilety, otrzymają wkrótce na skrzynki e-mailowe informacje z dalszymi komunikatami w sprawie zwrotów środków za bilety. 

Z góry dziękujemy za wyrozumiałość i cierpliwość i raz jeszcze przepraszamy za zawiedliśmy Wasze zaufanie.

(CP, 04.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.