Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 03, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRUS najchętniej płaci tygodnikom katolickim, ale też tytułom Polska Press, "SE" i TVP

Przykład promocji w "Niedzieli": w ubiegłym roku KRUS za publikację plakatu „Silna Wieś – Silna Polska” oraz artykułu „Korzystne zmiany dla rolników” zapłacił 40 tys. zł (fot. Piotr Molęcki/East News)

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) nie prowadziła wprawdzie kampanii reklamowych w ostatnich latach, ale przeznaczyła setki tysięcy złotych na promocję siebie i kierowanej instytucji. Pieniądze popłynęły do Telewizji Polskiej, czasopism katolickich oraz tytułów Polska Press i „Super Expressu” – wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki Hanny Gill-Piątek.

Hanna Gill-Piątek zapytała oficjalnie o kwoty i listę podmiotów, którym KRUS zlecił prowadzenie kampanii społeczno-informacyjnych w latach 2020-2022 oraz przez pierwsze pięć miesięcy tego roku.

KRUS faworyzuje tygodnik katolicki

„KRUS w zakresie swoich zadań ustawowych prowadzi działalność informacyjno-promocyjną. W ramach tej działalności, w latach 2020-2023, KRUS publikował informacje w prasie, na portalach internetowych, w telewizji czy też nabywał artykuły propagujące swoje działania” – czytamy w odpowiedzi na poselską interpelację.

Czytaj też: TVP ma przeprosić Fundację Otwarty Dialog na początku "Wiadomości" i zapłacić 200 tys. zł

Okazuje się, że faworyzowanym przez KRUS medium był tygodnik katolicki „Niedziela”, który dzięki współpracy z kasą otrzymał prawie 160 tys. zł. W 2020 roku za umieszczenie dodatku „Wizja Zero – bezpieczeństwo, zdrowie i dobrostan” KRUS zapłacił mu 39,1 tys. zł. Rok później publikacja dotycząca 20-lecia KRUS kosztowała 43 tys. zł, a za artykuł poświęcony konferencji jubileuszowej i życzenia świąteczne kierownictwa zapłacono 12,3 tys. zł.

W ub.r. KRUS za publikację na łamach „Niedzieli” plakatu „Silna Wieś – Silna Polska” oraz artykułu „Korzystne zmiany dla rolników” zapłacił 40 tys. zł. A w tym roku za materiał dotyczący działalności ustawowej KRUS – 24,6 tys. zł.

Kolejnym katolickim czasopismem wybieranym do promocji przez rolniczą kasę był konserwatywno-katolicki tygodnik „Gość Niedzielny”. W 2020 roku na umieszczoną w nim wkładkę poświęconą KRUS poszło 24,6 tys. zł. Rok później za dodatek poświęcony rehabilitacji rolników i wywiad z prezesem KRUS zapłacono 30,8 tys. zł.
W ub.r. za materiał o turnusach rehabilitacyjnych dla dzieci rolników kasa zapłaciła z kolei 15 tys. zł.

Nie zabrakło „Naszego Dziennika”

Ukazujący się na terenie diecezji siedleckiej tygodnik regionalny „Echo Katolickie” w latach 2020 i 2021 roku dostał łącznie 27 tys. zł za publikację materiałów dotyczących konkursów poświęconych bezpieczeństwu i zdrowiu rolników. W ub.r. redakcja „Echa Katolickiego” dostała 15,4 tys. zł za materiały na temat turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci. A już w tym roku 18,5 tys. zł za materiał poświęcony „działalności ustawowej” KRUS.

Czytaj też: Polskie Radio z legendarnego sygnału "Lata z radiem" usunęło zapowiedź w języku rosyjskim

Wśród mediów, którym KRUS zlecał publikacje, nie zabrakło „Naszego Dziennika”. W 2022 roku na materiał „Korzystne zmiany dla rolników w KRUS" poszło 20 tys. zł. Taka sama kwota została zapłacona w tym roku za materiał na temat działalności ustawowej KRUS.

W grupie dzienników świeckich KRUS stawiał na promocję w „Super Expressie” i tytułach spółki Polska Press, kontrolowanej przez PKN Orlen.

W 2020 roku za publikacje materiału: „Rolniku szanuj zdrowie, zadbaj o swój kręgosłup” „Super Express” dostał 18,5 tys. zł. Taką samą kwotę zapłacono rok później za publikację „30 lat ubezpieczeń rolniczych” na łamach tego dziennika.
W 2022 roku za publikację na temat nagrody dla zwycięzców konkursu „Moja wizja zero” „Super Express” dostał 30 tys. zł. Z kolei w bieżącym roku za materiał na temat działalności ustawowej KRUS – 24,6 tys. zł.

Wysokie kwoty z KRUS dla TVP

W 2021 roku za publikacje jednostronicowego artykułu poświęconego konferencji jubileuszowej w 20 dziennikach regionalnych Polska Press KRUS zapłacił 21,1 tys. zł. Rolnicza kasa ubezpieczeniowa zleciła też spółce Polska Press obsługę techniczną konferencji 30-lecia KRUS, na co poszło prawie 30 tys. zł.

Czytaj też: Prigożin zamknął swoje imperium medialne i oficjalnie ma przebywać na Białorusi

W ub.r. na publikację wywiadu z prezeską kasy w 20 dziennikach regionalnych przeznaczono 16,2 tys. zł. W tym roku natomiast na materiał informacyjny na temat działalności ustawowej KRUS w 22 serwisach informacyjnych Polska Press poszło 12,4 tys. zł.

Kwotę 18,5 tys. zł za publikację materiałów na temat działalności ustawowej KRUS dostała też Interia.pl (Grupa Polsat Plus). Również w tym roku na konto Polskiego Radia wpłynęło 30 tys. zł tytułem emisji audycji tematycznych na temat działań prewencyjnych KRUS.

Relatywnie wysokie kwoty dostała z KRUS Telewizja Polska: 50 tys. w 2020 roku za emisję audycji o funkcjonowaniu KRUS w pandemii. Rok później takie same pieniądze zostały zapłacone za materiał na temat rehabilitacji rolniczej na antenie TVP 1.

Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play, także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad

(JF, 03.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.