TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 29, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konkurs Piosenki Eurowizji w Liverpoolu oglądało 162 mln widzów w 38 krajach

W Wielkiej Brytanii konkurs miał największą widownię w historii (screen: YouTube/Eurovision Song Contest)

Europejska Unia Nadawców (EBU) podsumowała globalne wyniki oglądalności tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji. Na 38 rynkach trzy koncerty (dwa półfinałowe i finał z 13 maja) na scenie w Liverpoolu obejrzało w sumie ok. 162 mln widzów.

Udział w oglądalności na kanałach będących członkami EBU wyniósł 40,9 proc., osiągając ponaddwukrotnie więcej niż średnia oglądalność na tych kanałach – 17,4 proc.

Kraj gospodarz, Wielka Brytania, zapewnił największą w historii imprezy widownię, ze średnią 9,9 mln oglądających finał w BBC One, co stanowi wzrost o 12 proc. w porównaniu z 2022 rokiem, przy 63-proc. udziale widzów w Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: Philip Schofield ujawnia romans z pracownikiem "This Morning" i po dwóch dekadach odchodzi z ITV

Szwecja, która po raz siódmy wygrała konkurs, miała średnio 2,3 mln widzów, osiągając 82,3 proc. krajowej widowni. Ubiegłoroczny zwycięzca, Ukraina, uzyskał udział w oglądalności na poziomie 19,7 proc. Chodzi o stacje telewizyjne – członków EBU.

Na jednej trzeciej rynków (13 z 38) ESC uzyskało ponad 50 proc. udziału w oglądalności. Na czele z Islandią z 98,7 proc. oraz krajami skandynawskimi (Norwegia 87,8 proc., Finlandia 85,6 proc. i Szwecja 82,3 proc.).

7,6 mln osób oglądało Wielki Finał na żywo na oficjalnym kanale YouTube Europa Song Contest, a półfinały obejrzało na żywo ponad 3,2 mln.

Na TikToku, oficjalnym partnerze Konkursu Piosenki Eurowizji, trzy programy na żywo obejrzano 4,8 mln razy.

Czytaj też: TVP latem z disco polo nie rezygnuje. Ale będzie też folk i biesiady

(MAC, 29.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.