Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 26, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes TVP potwierdza, że w 2022 roku było 50 mln zł strat. Ale zapowiada zysk

– W tym roku mamy tak zaplanowane finanse, że pomimo dyskonta i zwiększenia nakładów na seriale, telewizja zakończy z niewielkim, ale jednak zyskiem – mówił dziennikarzom Mateusz Matyszkowicz (fot. Piotr Molęcki/East News)

Telewizja Polska, która 2022 rok zakończyła z 50 mln zł straty, w 2023 roku zamierza wypracować niewielki zysk netto. Prezes TVP Mateusz Matyszkowicz odniósł się wczoraj do informacji, które "Presserwis" podał jako pierwszy.

– Zaplanowana strata na 2022 rok miała wynieść 192 mln zł. Tyle na początku 2022 roku przyjęła rada nadzorcza. Przejąłem stery w TVP we wrześniu 2022 roku, zakończyliśmy rok na 50 mln zł straty, optymalizując koszty – mówił na spotkaniu z dziennikarzami prezes TVP Mateusz Matyszkowicz, odnosząc się do ustaleń "Presserwisu" sprzed tygodnia.

Niewielki zysk TVP

Prezes TVP zwrócił uwagę, że strata nie jest na działalności operacyjnej, a na operacjach finansowych.

Czytaj też: Pereira i Adamczyk wygłaszali manifesty polityczne? Krzysztof Luft opuścił posiedzenie

– Finansowanie telewizji publicznej w większości spływa w formie obligacji, których sprzedawalność i wycena rynkowa odbiegała od wartości nominalnej. Załóżmy, że obligacje dostawaliśmy o wartości 100 złotych, a rynek skupywał je za 80-85 złotych – tłumaczył Mateusz Matyszkowicz i przekonywał: – 50 mln zł straty to zapis księgowy, dokumentujący dyskonto pomiędzy nominalną wartością obligacji a ceną uzyskaną z ich sprzedaży.

– W 2023 roku mamy tak zaplanowane finanse, że pomimo dyskonta i zwiększenia nakładów na seriale, telewizja zakończy rok z niewielkim, ale jednak zyskiem. Nie musimy przynosić wielkiego zysku, nie od tego jest telewizja publiczna – zapowiadał dziennikarzom Matyszkowicz.

"Trochę powyżej planu"

Prezes TVP opowiadał też, że spółka zwiększa przychody komercyjne. Samo przeniesienie "Sportu" na po "Wiadomościach" (wcześniej był emitowany przed) przynosi dodatkowy 1 mln zł przychodów miesięcznie z bloków przy nim.

Czytaj też: TVP czuje się uprawniona do korzystania z materiału prorosyjskiego propagandysty

– Po czterech miesiącach tego roku i piątym w toku widzę, że jesteśmy trochę powyżej planu. Założenia nie były oderwane od rzeczywistości – skomentował prezes telewizji publicznej. 

W 2022 roku Telewizja Polska miała 3,563 mld zł przychodów (wzrost o 9,5 proc. względem 2021 roku) i 50,7 mln zł straty wobec 3,9 mln zł zysku rok wcześniej. TVP w 2022 roku zanotowała 126,9 mln zł zysku z działalności operacyjnej (47,2 mln zł w 2021 roku).

Czytaj też: Świrski bez kary dla Radia Szczecin i TVP Info. Czeka na wyniki śledztwa prokuratury

(KOZ, 26.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.