Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Maj 25, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sanah, po akcji Radia Elka, zmienia tekst swojej piosenki. Marka Marlboro zniknęła

Sanah zmieniła jednak tekst piosenki i nie śpiewa już o Marlboro (screen: YouTube.com/Sanah)

Stacje radiowe dostały od wytwórni muzycznej Magic Records nową wersję piosenki Sanah "Marcepan" – dowiedział się "Preserwis". Zniknęła z niej marka Marlboro, z powodu której radio z Leszna zdjęło piosenkę ze swojej playlisty.

Dwa tygodnie temu opisaliśmy, że Radio Elka z Leszna nie gra piosenki "Marcepan", bo Sanah śpiewała w niej o Marlboro, a obowiązuje zakaz reklamy papierosów (nazwa marki padała w utworze cztery razy).

Nowa wersja piosenki Sanah

"Nawet jeśli to miała być sztuka i zamysłem autorki było po prostu zaśpiewanie o Marlboro, to jednak wciąż mamy do czynienia z przekazem niezgodnym z polskim prawem" – mówił "Presserwisowi" Arkadiusz Wojciechowski, redaktor naczelny Radia Elka.

Czytaj też: Magdalena Ogórek i Rafał Ziemkiewicz prawomocnie skazani za zniesławienie

Firma Magic Records zapewniała nas wtedy, że tekst piosenki nie powstał w wyniku żadnej współpracy – ani reklamowej, ani barterowej z koncernem będącym odpowiedzialnym za dystrybucję produktów Marlboro. "Tekst piosenki jest wynikiem inwencji twórczej artystki i jest jedynie fikcją literacką" – tłumaczyła Ewa Piętka, senior project manager w Magic Records.

Piosenka "Marcepan" zaczynała się słowami: "Marlboro palić chciał w moim aucie". Sanah w nowej wersji piosenki zmieniła słowa na: "Zadymę zrobić chciał w moim aucie". Bez zmian pozostała fraza: "Dziś w szołbizie ja kołyszę się/Jak gondola/Wszyscy wokół koka no a ja/Coca cola (zero)".

Anna Marucha, dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Grupie Eurozet, informuje, że we wtorek Radio Zet otrzymało z wytwórni nową wersję piosenki "Marcepan", która zastąpi na antenie poprzednią.

"Ja jestem tym zadymiarzem?"

Od wtorku utwór "Marcepan" ze zmodyfikowanym tekstem grają już RMF FM i RMF Maxx. – Taką otrzymaliśmy wersję i emitujemy ją jako zabawny komentarz do tej burzy wokół całej sprawy – komentuje Krzysztof Głowiński, rzecznik prasowy Grupy RMF.

Czytaj też: Czuchnowski woli zapłacić grzywnę, niż odpowiadać na pytania pełnomocnika Wytrykowskiego

Jak podaje dyrektor muzyczny Radia Eska Paweł Karpiński, rozgłośnia również od wtorku gra radiową wersję utworu "Marcepan".

– Ja jestem tym zadymiarzem, jak rozumiem? – żartuje w rozmowie z "Presserwisem" Arkadiusz Wojciechowski z Radia Elka. – Jeśli dzieci nie będą słuchać rano w radiu w piosence nazwy papierosów, cieszę się, że czemuś dobremu się przysłużyliśmy – stwierdza Wojciechowski. I deklaruje puszczanie w Radiu Elka piosenki w zmienionej wersji.

W środę nie otrzymaliśmy komentarza z Magic Records.

Czytaj też: Netflix wprowadził w Polsce opłatę za współdzielenie konta. Podano cenę

(KOZ, 25.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.