Dział: PRASA

Dodano: Maj 16, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Rzeczpospolitej" zakończył pierwszy kwartał stratą

"Rzeczpospolita" miała 27,4 tys. egzemplarzy prenumerat, a liczba prenumerat e-wydań osiągnęła 14 tys. egzemplarzy (fot. Piotr Molęcki/East News)

Grupa Gremi Media, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej" i "Parkietu", w pierwszym kwartale miała 21,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 212 tys. zł straty netto.

W pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej przychody ze sprzedaży wzrosły o 4,1 proc.

"Wzrost przychodów został uzyskany dzięki intensyfikacji sprzedaży subskrypcji i reklam cyfrowych" - podano w sprawozdaniu giełdowym. Zanotowano m.in. wzrost przychodów z subskrypcji wydań cyfrowych Rp.pl i Parkiet.com o ponad 13 proc. rok do roku.

Koszt własny sprzedaży to 12,3 mln zł (10,2 proc. w górę). Wskaźnik EBITDA zwiększył się o 5 proc. do poziomu 1,6 mln zł. W pierwszym kwartale zanotowano 212 tys. zł straty netto wobec 118 tys. zł zysku netto rok wcześniej.

Czytaj też: TVN pokaże "The Traitors", polską wersję telewizyjnej gry Mafia

"Rzeczpospolita" miała 27,4 tys. egzemplarzy prenumerat, a liczba prenumerat e-wydań osiągnęła 14 tys. egzemplarzy - wg danych PBC za pierwszy kwartał.

Głównymi akcjonariuszami Gremi Media są kontrolowany przez Grzegorza Hajdarowicza KCI i holenderski fundusz Pluralis.

(MNIE, 16.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.