Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po migracji MUX 8 do MUX 5 oglądalność nadających tam kanałów może wzrosnąć o 30 proc.

Analizę możliwości migracji ósmego multipleksu do częstotliwości piątego, obecnie nieobsadzonego, Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął we wrześniu ub.r. (fot. Pixabay.com)

Migracja kanałów telewizyjnych z ósmego multipleksu do częstotliwości piątego może przełożyć się na wzrost ich oglądalności, nawet o 30 proc. Decyzja w sprawie przeniesienia stacji zapadnie jednak najwcześniej pod koniec roku.

Analizę możliwości migracji ósmego multipleksu do częstotliwości piątego, obecnie nieobsadzonego, Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął we wrześniu ub.r. Analiza toczy się na wniosek poprzedniego składu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która taką zmianę, po prośbach nadawców, zaproponowała UKE już w 2021 roku. MUX 8 ma mniejszy zasięg niż pozostałe multipleksy ogólnopolskie m.in. z tego powodu, że nadaje w innym paśmie częstotliwości.

Czytaj też: TVN 24 zmniejsza liczbę wydań programu reporterskiego "Czarno na białym"

– To jest rzecz, o którą już od dwóch lat walczymy, również w ramach naszego stowarzyszenia (Sekcji Nadawców Telewizji Naziemnej KIGEiT – przyp. red.) – mówił podczas spotkania z dziennikarzami i analitykami Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Grupy Kino Polska, nadawcy m.in. naziemnego kanału Zoom TV. Jak dodał, atmosfera wokół tego pomysłu jest pozytywna.

Obecny zasięg techniczny Zoom TV, który znajduje się na MUX 8, wynosi ok. 75 proc.  populacji. – Po przeniesieniu MUX ten zasięg wzrósłby do blisko 100 proc. Zasięg techniczny raczej statystycznie przekłada się na podobne zmiany w oglądalności, więc ta oglądalność mogłaby wzrosnąć o 30 proc. – ocenił Kisielewski.

Nadający na MUX 8 kanał Zoom TV nadal nie jest rentowny, choć w czwartym kwartale 2022 odnotował już zysk operacyjny. Według Grupy Kino Polska rentowność ma osiągnąć, gdy jego udział w rynku sięgnie 0,8-1 proc. W 2022 roku stacja miała średnio 0,53 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 0,61 proc. w grupie komercyjnej 16-59, a np. w marcu 2023 – 0,64 proc. w grupie ogólnej 4+ i 0,67 proc. w grupie komercyjnej 16-59.

Czytaj też: TVP i TVP Info pokażą kolejny film o Donaldzie Tusku. "Ich człowiek w Brukseli"

Decyzję o przeniesieniu kanałów z MUX 8 do MUX 5 musi podjąć Urząd Komunikacji Elektronicznej. Ten zapowiedział jednak, że wstrzymuje się z nią do konferencji WRC-23. WRC-23 to Światowa Konferencja Radiokomunikacyjna, która odbędzie się między 20 listopada a 15 grudnia 2023 roku w Dubaju. W jej trakcie część pasma obecnie użytkowanego przez telewizję może zostać przeznaczona dla sieci mobilnych, czyli np. operatorów komórkowych, świadczących też dostęp do internetu. W efekcie wymagałoby to od UKE zmiany siatki multipleksów ogólnopolskich.

Od końca 2018 roku do początku 2023 na MUX 8 dostępne były kanały Telewizji Polskiej – w ostatnim czasie TVP Kobieta i TVP Kultura. Umowa TVP z Emitelem na miejsca na tym multipleksie nie została jednak przedłużona. Prawdopodobnie w maju rozpoczną się konkursy na miejsca zwolnione na MUX 8 przez TVP. Na tym multipleksie, poza Zoom TV, nadają też: Telewizja WP (Wirtualna Polska Media), Nowa TV (Grupa Polsat Plus) i Metro (TVN Warner Bros. Discovery).

Czytaj też: David Zaslav spotkał się z Andrzejem Dudą. "Na prośbę prezesa Warner Bros. Discovery"

(MNIE, 02.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.