Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 28, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RPO pyta prezesa UOKiK o efekty wprowadzenia dyrektywy Omnibus

Dyrektywa Omnibus została wprowadzona w Polsce z początkiem br. (fot. Unsplash.com)

Rzecznik praw obywatelskich Marcin Wiącek zwrócił się do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasza Chróstnego z pytaniem o efekty wprowadzenia w Polsce dyrektywy Omnibus, w wyniku której zmieniono przepisy dotyczące informowania konsumentów o obniżkach cen i usług.

Po wprowadzeniu dyrektywy Omnibus przedsiębiorcy są zobowiązani do informowania konsumentów o obniżeniu ceny towarów lub usług poprzez umieszczenie obok informacji o nowej cenie informacji o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, obowiązującej w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

Czytaj też: Jan Śpiewak zgłasza do prokuratury szefów Kanału Sportowego za promocję alkoholu

Wiącek w liście do prezesa UOKiK zwraca uwagę, że nowe regulacje są szczególnie istotne dla ochrony konsumentów, ponieważ "dotychczasowa praktyka niejednokrotnie polegała na nieuczciwym prezentowaniu ceny, jako promocyjnej, pomimo braku faktycznego obniżenia ceny, w odniesieniu do ceny obowiązującej poprzednio w dłuższym okresie" – czytamy w liście.

Rzecznik podkreśla, że odpowiednie wprowadzenie nowych przepisów "zasługuje na szczególną uwagę". Powodem jest praktyka "polegająca na zamieszczaniu przez przedsiębiorców informacji o objęciu danego artykułu promocją, chociaż faktycznie zastosowana obniżka wynosi grosze". Jak wyjaśnia rzecznik, w takiej sytuacji klienci często skupiają uwagę na samym ogłoszeniu o promocji, nie zwracając uwagi na fakt, że z ekonomicznego punktu widzenia ma charakter pozorny.

W liście Wiącek pyta Tomasza Chróstnego, prezesa UOKiK, czy urząd podejmował działania mające na celu kontrolę prawidłowości działania przedsiębiorców w tym obszarze i jeśli tak, to jakie poczyniono ustalenia i podjęto czynności.

Czytaj też: Wedel stratuje z nową platformą komunikacyjną "Wedel. Z przyjemnością!"

(KAP, 28.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.