Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 25, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Miniserial "Mole książkowe" promuje czytelnictwo. A w nim gwiazdy: Kożuchowska, Żak, Cyrwus, Reni Jusis

Serial jest adresowany zarówno do młodszych odbiorców, jak i dorosłych oraz seniorów (fot. materiały prasowe)

W Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich wystartowała nowa odsłona kampanii społecznej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 pod hasłem „Czytanie ma tylko dobre strony”. Jej bohaterami są mole książkowe, których perypetie przedstawiono w animowanym miniserialu w gwiazdorskiej obsadzie. Będzie on emitowany m.in. w TVP Kultura.

Animowany cykl, zrealizowany w ramach NPRCz 2.0, obejmuje cztery odcinki, które mają w niestandardowy sposób inspirować do czytania. Głosów molom książkowym użyczyli znani aktorzy, muzycy, sportowcy i twórcy internetowi: Małgorzata Kożuchowska (mól Krystyna), Natalia Kukulska (mól Alicja), Ewa Szykulska (mól Janina), Renata Jusis (gąsienica Wioletta), Cezary Żak (mól Pułkownik), Piotr Cyrwus (mól Przemysław), Maciej Musiałowski (mól Miłosz), Karol Kłos (mól komentator sportowy) i Jacek Chełchowski „Zio” (mól komentator telewizyjny).

Czytaj też: Zarząd Dziadka do orzechów sp. z o.o. zapowiada kroki prawne wobec byłego prezesa agencji

„Mole książkowe” chcą zwrócić uwagę na rolę, jaką czytanie pełni w życiu człowieka. Miniserial ma być jednocześnie pretekstem do przypomnienia, że książki są dobrymi towarzyszami codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, nawet jeśli poświęcamy mu niewiele czasu. Serial jest adresowany zarówno do młodszych odbiorców, jak i dorosłych oraz seniorów. 

Pierwsze działania komunikacyjne z molami książkowymi w roli głównej potrwają do końca czerwca i będą realizowane przede wszystkim w internecie, w tym kanałach własnych NPRCz 2.0 i ambasadorów, a także w telewizji, radiu oraz na nośnikach outdoorowych. Na potrzeby promocji oprócz miniserialu powstały trailer, plakat i krótkie materiały wideo. Kampania internetowa, telewizyjna i radiowa promująca „Mole książkowe” obejmie zarówno klasyczną kampanię spotową, jak i działania niestandardowe.

Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację NPRCz 2.0. Autorem koncepcji miniserialu jest grupa Mumio, a producentem wykonawczym – studio Badi Badi. Wsparcie w przygotowaniu kreacji promocyjnych zapewniła agencja Punchline.

Czytaj też: Joanna Brodzik promuje Uzdrovisco zdjęciami bez retuszu. Żeby było "naturalnie"

W ramach NPRCz 2.0 będą też realizowane kolejne spotkania plenerowe z serii „Czytanie na trawie” i konkursy w mediach społecznościowych. Powstanie też mural w centrum Warszawy. Komunikacja będzie odwoływała się do moli książkowych – nowych bohaterów marki.

Miniserial można oglądać na kanale YouTube NPRCz 2.0 i w TVP Kultura od 23 kwietnia. Pierwszy etap działań promocyjnych, obejmujący internet, telewizję, radio oraz outdoor, potrwa do końca czerwca 2023 r.

Czytaj też: Sieć Lidl startuje z nową kampanią wizerunkową. Gdzie idzie Krysia?

(HAD, 25.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.